بخشنامه جدید بیمه طلایی فرهنگیان بعد از بررسی‌ در نهایت اعلام شد و از امروز (اول دی ماه) اجرایی می‌شود.

اعلام شرایط جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان

سلامت نیوز:بخشنامه جدید بیمه طلایی فرهنگیان بعد از بررسی‌ در نهایت اعلام شد و از امروز (اول دی ماه) اجرایی می‌شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل تعاون و پشتیبانی این وزارتخانه در خصوص «بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان»، اظهارداشت: با توجه به اهتمام وزارت آموزش و پرورش برای تداوم و استمرار پوشش بیمه درمان تکمیلی فرهنگیان شاغل در راستای تامین سلامت کارکنان این وزارتخانه و با توجه به افزایش هزینه ایجاد شده در حوزه بهداشت و درمان و به تبع آن افزایش نرخ حق بیمه تکمیلی درمان به این منظور در راستای صرفه و صلاح بیمه‌شدگان، تفاهم نامه بیمه درمان تکمیلی بین این وزارتخانه و شرکت آتیه سازان حافظ در دو طرح «الف» و «ب» برای اجرا از اول دی ماه 97 امضا شده است.

گودرز کریمی‌فر به طرح «الف» اشاره کرد و گفت: در این طرح، بیمه تکمیلی درمان به روش بیمه‌گری در برابر تعهدات است که مزایای آن شامل «بازپرداخت هزینه کرد که بیمه شدگان در کوتاه ترین زمان ممکن»، «پرداخت فرانشیز خدمات به میزان 20 درصد توسط بیمه شده» و «ارائه خدمات حداکثری به همراه تضمین در پرداخت اسناد هزینه شده به صورت آنلاین توسط شرکت طرف قرارداد» است.

کریمی‌فر به طرح «ب» اشاره کرد و افزود: بیمه تکمیلی در این طرح به روش صندوق درمان با جدول تعهدات مشابه سال گذشته است.
وی ادامه داد: فرهنگیان متقاضی بیمه درمان تکمیلی برای انتخاب یکی از دو طرح فوق باید تا20 دی ماه با مراجعه به ادارات تعاون محل خدمت نسبت به انتخاب یک طرح اقدام کنند.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: بیمه شدگانی که به هر دلیل متقاضی انصراف از پوشش بیمه‌ای هستند تا بیستم دی ماه فرصت دارند برای تکمیل فرم انصراف به ادارات تعاون محل خدمت مراجعه و ادارات موظف به دریافت و ابطال هولوگرام بیمه شدگان هستند.

کریمی‌فر گفت: در طرح «الف» مبلغ حق بیمه ماهیانه برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و افراد تحت تکفل آنان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود، مبلغ 685 هزار و 902 ریال است.

وی افزود: حق بیمه ماهیانه در طرح «ب» برای هر نفر از کارکنان رسمی، پیمانی و افراد تحت تکفل آنان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود مبلغ 390 هزار ریال است و حق بیمه ماهیانه در طرح «ب» برای هر نفر از کارکنان قراردادی و افراد تحت تکفل آنان که توسط متقاضی پرداخت می‌شود، مبلغ 490 هزار ریال است.

بر اساس این گزارش، معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کره است فرهنگیانی که از اول دی 97 متقاضی پوشش بیمه تکمیلی هستند صرفا به همراه همسر و تمام فرزندان می‌توانند زیر پوشش قرار گرفته و از مزایای این بیمه‌نامه بهره‌مند شوند.

همچنین بیمه‌شدگانی که به هر دلیل متقاضی انصراف از پوشش بیمه‌ای هستند تا 20 دی 97 ضرورت دارد برای تکمیل فرم انصراف به ادارات تعاون محل خدمت مراجعه و ادارات موظف به دریافت و ابطال هولوگرام آنها هستند. بدیهی است در غیر این صورت انصراف این افراد پذیرفته نشده و حق بیمه تکمیلی از حقوق آنها کسر خواهد شد.
ارائه اسناد هزینه درمان و مراجعه به مراکز طرف قرارداد شرکت بیمه برای استفاده از خدمات درمانی از اول دی 97 به بعد به منزله درخواست ادامه بیمه تکمیلی درمان محسوب شده و انصراف از ادامه بیمه برای افراد مسیر نخواهد بود.

ادارات تعاون ادارات کل مناطق و نواحی تا 15 بهمن 97 باید تمام درخواست‌های متقاضیان بیمه تکمیلی درمان را پس از تائید به شعب شرکت آتیه‌سازان حافظ تحویل دهند.

شرط زیر پوشش بردن والدین

والدین تمام کارکنان به جز والدینی که از سنوات گذشته زیر پوشش بیمه تکمیلی بوده و اسامی آنها در فهرست بیمه‌شدگان موجود است و همسر کارکنان مونث مطابق با جدول و مفاد شیوه نامه پیوست با مبلغ سرانه 590 هزار ریال به ازای هر نفر زیر پوشش قرار می‌گیرند.

کارکنان سازمان‌های وابسته همچون سازمان پژوهش، نهضت سوادآموزی، سازمان مشارکت‌های مردمی،‌ سازمان نوسازی، دانشگاه رجایی و کانون پرورش فکری همچون سنوات گذشته و به شرط تامین و پرداخت 100 درصد حق بیمه می‌توانند زیر پوشش قرار بگیرند.

به منظور تسریع در ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مقرر شد از اول دی به روش استعلام کدملی بیمه‌شدگان در مراجع و مراکز درمانی طرف قرارداد به آنها خدمات مورد نیاز ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha