سلامت نیوز :اداره کل سلامت شهرداری تهران همزمان با هفته جهانی سلامت، 8 مرکز تخصصی حوزه سلامت در شهر تهران همچون خانه سلامت، خانه اسباب بای، مرکز فرآموز و مرکز مشاوره تخصصی را افتتاح می کند.

به گزارش مهر، رضا قهرمانی معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران  با بیان این مطلب اظهار داشت: در طول هفته سلامت که از 18 فروردین ماه آغاز می شود، 4 خانه سلامت جدید در مناطق 15، 12 و 7 مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

به گفته قهرمانی، در طول این هفته سرای محله بازار در منطقه 12، خانه های سلامت مددجو و معلولان در منطقه 7 و خانه سلامت مظاهری در منطقه 15 با حضور مسئولان شهری افتتاح می شود.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران راه اندازی خانه های سلامت در سطح محلات شهر تهران را به عنوان یکی از عمده ترین برنامه های اداره کل سلامت شهرداری تهران دانست و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، به ازای هر محله یک خانه سلامت راه اندازی می شود.

وی تأکید کرد: موضوع سلامت با حضور همه ذینفعان سلامت محله و سایر اقشار ساکن، در خانه های سلامت مورد توجه قرار می گیرد تا با نظر همه اعضا، اولویت های سلامت محله به دست آمده و برای رفع مشکلات و برطرف ساختن موارد تهدید کننده سلامت چاره اندیشی شود.

معاون پیشگیری اداره کل سلامت شهرداری تهران همچنین از افتتاح یک باب خانه اسباب بازی در منطقه 12 تهران همزمان با هفته جهانی سلامت خبر داد.

قهرمانی ادامه داد: همچنین در طول این هفته مرکز مشاوره تخصصی سلامت در منطقه 19 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و شهروندان برای استفاده از این مرکز می توانند به محله خانی آباد نو، خیابان شهرداری، جنب خانه فرهنگ تلاش مراجعه کنند.

وی افتتاح مرکز فرآموز در دو منطقه 12 و 11 شهرداری تهران را از دیگر برنامه های هفته سلامت خواند و گفت: راه اندازی مرکز فرآموز با هدف توانمندسازی کودکان پیش دبستانی و دبستانی و ارتقای سطح رفتارهای منجر به تامین سلامتی از طریق کاهش رفتارهای پرخطر صورت می گیرد.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران فراهم کردن بستر مناسب برای حضور تشکل های مردم نهاد در مناطق شهرداری تهران در راستای ارایه خدمات به دانش آموزان و همچنین ظرفیت سازی محلی از طریق حمایت از فعالیت های گروهی خود انگیخته و مشارکتی را ز جمله اهداف راه اندازی این مرکز معرفی کرد.

قهرمانی در پایان به تهیه و توزیع اقلام آموزشی در طول هفته سلامت اشاره کرد و گفت: در این هفته اقلام و متون آموزشی در سطح خانه های سلامت، سراهای محله، مساجد، مدارس، فرهنگسراها، باشگاه های ورزشی و کانون ها در اختیار شهروندان تهرانی قرار داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha