شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 261798

خواب دم غروب درطب سنتی ایران، معروف به خواب هلاکت است؛ بنابراین افراد باید بین ساعت ۲۱تا ۲صبح بخوابند تا عملکرد هورمون‌ها دچار اشکال نشود.

ساعت طلایی برای خوابیدن

سلامت نیوز:خواب دم غروب درطب سنتی ایران، معروف به خواب هلاکت است؛ بنابراین افراد باید بین ساعت ۲۱تا ۲صبح بخوابند تا عملکرد هورمون‌ها دچار اشکال نشود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ، منیر السادات روح اللهی متخصص طب سنتی  درباره ساعت بیولوژیک بدن و تاثیر خواب بر بدن اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ما شب را برای شما مایه آرامش قرار دادیم و نباید ریتم شب به هم بخورد ولی امروزه استفاده از چراغ خواب‌ها موجب تغییر شده است.

به گفته وی، افراد باید بین ساعت 9 تا 2 صبح خواب باشند چرا که این ساعت طلایی برای خواب است و سیستم هورمونی بدن فرد به خواب 9 شب تا 2 صبح نیاز دارد. بسیاری از افراد عادت کرده اند روزها بخوابند و شب‌ها بیدار باشند که این مسئله بر سیستم بدنی آن ها تاثیر می گذارد و در طب سنتی ایران، خواب دم غروب به خواب هلاکت یا مرگ تشبیه شده است.

غده هیپوتالاموس بین 9 شب تا 2 صبح بیشترین فعالیت خود را دارد.


 امروزه ریتم بدن انسان ها به هم خورده است چراکه خیلی از افراد تا نیمه شب بیدار و مشغول تماشای تلویزیون یا کار با رایانه هستند و ناخواسته به بدن خود آسیب می‌رسانند. خواب بی‌موقع و دیرهنگام، پیری زودرس را در پی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha