موز میوه پرطرفدار و پرخاصیتی است که به گفته کارشناسان آلمانی از زمان برداشت تا فروش، راهی طولانی را پشت سر می‌گذارد و پوست آن به موادی آغشته می‌شود که برای سلامت انسان مضر است.

پس از کندن پوست موز حتما دست‌هایتان را بشویید

سلامت نیوز:موز میوه پرطرفدار و پرخاصیتی است که به گفته کارشناسان آلمانی از زمان برداشت تا فروش، راهی طولانی را پشت سر می‌گذارد و پوست آن به موادی آغشته می‌شود که برای سلامت انسان مضر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  دویچه‌وله، این میوه اغلب برای افزایش سریع انرژی بدن بین وعده‌های غذایی مصرف می‌شود.

این میوه سالم و مغذی غنی از املاحی چون پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین B6 است و علاوه بر این حاوی سایر ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

در عین حال پوست موز نیز فایده‌های بسیاری دارد. برای مثال می‌توان آن را خشک کرد و به عنوان کود پای گلدان‌های خانگی ریخت.

 به تازگی کارشناسان اداره "حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان" در آلمان توصیه می‌کنند که پس از کندن پوست موز حتما دست‌هایتان را بشویید.

موز میوه‌ای گرمسیری است که نارس چیده می‌شود و از هنگام برداشت تا فروش راهی طولانی را پشت سر می‌گذارد. به همین خاطر پوست این میوه به ترکیبات شیمیایی حفاظت‌کننده از جمله محلول‌های ضدقارچ آغشته می‌شود.

این ترکیبات که مانع از رسیدن زودهنگام یا گندیدن موز می‌شوند، روی پوست آن می‌مانند و هنگام جدا کردن پوست از میوه، دست‌ها را آلوده می‌کنند.

اداره حفاظت از حقوق مصرف‌کنندگان در آلمان همچنین توصیه می‌کند که به کودکان موز پوست کنده بدهید و خودتان هم حتما به سرعت دست‌هایتان را بشویید.

این توصیه‌ها برای میوه آووکادو نیز صادق است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha