چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۶

استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت : اضطراب بویژه در زنان چاقی را همراه دارد.

دكتر فریبا رهنمایی  در گفت و گو با ایرنا افزود: جدیدترین بررسی محققان نشان می دهد ، اضطراب بویژه در زنان باعث مختل شدن فعالیت بدنی آنان و در نتیجه افزایش وزن می‌شود.
این روانپزشك اظهار داشت: اضطراب بزرگترین اختلال روانی قرن است و در برخی از كشورها، افراد بزرگسال بیشتر به این بیماری دچار می شوند.
رهنمایی ادامه داد: اضطراب یك احساس ناخوشایند و مبهم ترس و دلواپسی، با منشاء ناشناخته كه به فرد دست می دهد و عدم اطمینان، درماندگی و بر انگیختگی فیزیولوژی است.
وی با بیان اینكه، وقوع دوباره موقعیت هایی كه قبلا استرس زا بوده اند یا طی آنها به فرد آسیب رسیده است، باعث اضطراب در افراد می شود، گفت: تحقیقات نشان می دهند اضطراب در زنان با توجه به سیستم فیزیولوژی بدن آنها و میانسالان بیشتر دیده می شود.
این روانپزشك، احساس خستگی، عصبی بودن و بی قراری، ترس و نگرانی، بی خوابی یا بد خوابی، تپش قلب و تنفس نامنظم و سریع ، عرق كردن ، سردرد و سرگیجه ، مشكل در تمركز و حافظه و لرزش یا پرش عضلات را از علایم اضطراب عنوان كرد.
رهنمایی توصیه كرد: برای كاهش اضطراب و پیشگیری از چاقی بهتر است هنگام داشتن چنین حالتی ، نفس عمیق بكشید و به كارهای مختلف سرگرم شوید.
وی گفت: مصرف میوه ها و سبزیجات نیز كه حاوی ویتامین ها و فیبر است، در كاهش اضطراب نقش اساسی دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha