مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه انجیر به هر دو صورت تازه و خشک، به حفظ سلامت بدن کمک می کند.

فواید انجیر در کنترل وزن و درمان کم خونی

سلامت نیوز:مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه انجیر به هر دو صورت تازه و خشک، به حفظ سلامت بدن کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، انجیر خشک در مقایسه با سایر میوه های سرشار از ویتامین های C و E، حاوی آنتی اکسیدان های باکیفیتی موسوم به فنول ها است. برخی از مهمترین خواص انجیر در ادامه ذکر شده اند.

کنترل وزن: انجیر منبع غنی فیبر بوده و به کنترل وزن کمک می کند. فیبر بسیار در رژیم غذایی روزانه ما ضروری است و به خاطر کاهش ریسک ابتلا به سرطان و دیابت نوع۲ معروف است. فیبر به احساس سیری بیشتر و طولانی تر کمک کرده و از اینرو منجر به کنترل وزن می شود.

بهبود هضم غذا: میزان بالا فیبر به سلامت گوارش کمک کرده و از یبوست پیشگیری می کند. فیبر موجب تنظیم حرکات روده شده و در صورت مصرف منظم، روند هضم غذا را تسهیل می کند.

پیشگیری از فشارخون بالا: انجیر بهترین گزینه برای کنترل فشارخون است چراکه از اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم پیشگیری می کند. اختلال در تعادل سدیم-پتاسیم موجب افزایش میزان نمک در بدن شده و فشارخون را بالا می برد.

حفظ قندخون: میزان بالا پتاسیم انجیر به کنترل میزان جذب قند بعد از صرف غذا کمک می کند و در نتیجه قندخون را کنترل می کند. رژیم غذایی با میزان بالا پتاسیم برای افراد دیابتی توصیه می شود.

تقویت سلامت قلب: انجیر موجب کاهش میزان تری گلیسیریدها، ذرات چربی که منجر به مشکلات قلبی می شوند، در بدن می شود. خواص بالا آنتی اکسیدانی آن همراه با فایده آن در کاهش فشارخون موجب رهایی از رادیکال های آزادی می شود که در بلندمدت موجب انسداد عروق خونی می شوند.

افزایش سلامت باروری: انجیر مملو از زینک (روی) و منگنز است از اینرو به افزایش قوه باروری کمک می کند.

درمان کم خونی: انجیر خشک سرشار از آهن است که به انتقال هموگلوبین به سراسر بدن کمک می کند. مصرف روزانه انجیر می تواند نیاز روزانه آهن بدن را تامین کند.

حفظ سلامت استخوان ها: انجیر منبع خوب کلسیم بوده و موجب افزایش استحکام و تراکم استخوان ها می شود. مصرف روزانه انجیر و شیر در روز میزان کلسیم بدن را تامین می کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha