چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 263307

متخصصان علوم پزشکی بر اساس بررسی‌های خود دریافتند که افراد سالم به دلیل خطر خونریزی باید از مصرف روزانه آسپرین خودداری کنند.

افراد سالم از مصرف آسپرین خودداری کنند

سلامت نیوز:متخصصان علوم پزشکی بر اساس بررسی‌های خود دریافتند که افراد سالم به دلیل خطر خونریزی باید از مصرف روزانه آسپرین خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف مرتب داروی آسپرین که مانع از حمله قلبی می‌شود، می‌تواند خطر خونریزی را بیش از ۴۰ درصد افزایش دهد.

در مطالعه‌ای که روی بیش از ۱۰۰۰ نفر انجام گرفت، مشخص شد مصرف آسپرین با کاهش ۱۱ درصدی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی همراه است. در این بررسی، گروهی از بیماران داروی آسپرین دریافت کرده، گروهی دیگر دارویی غیرفعال مصرف کرده و گروه سوم تحت هیچ درمانی قرار نگرفتند.

نتایج آزمایش‌ها نشان داد حدود ۲۵۰ بیمار برای مدت زمان پنج سال و به منظور پیشگیری از حمله قلبی، سکته مغزی یا مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی به داروی آسپرین نیاز داشتند. با این حال افزایش مصرف این دارو موجب شده تا از هر ۲۰۰ مورد یک نفر دچار خونریزی شود. این خطر در مصرف کنندگان داروی آسپرین نسبت به افراد دیگر ۴۳ درصد بیشتر بوده‌ است.

متخصصان انگلیسی در این باره اظهار داشتند: شواهد کافی وجود ندارد که بر اساس آن مصرف متداول داروی آسپرین برای پیشگیری از حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی-عروقی به افراد سالم توصیه شود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این متخصصان تاکید دارند که لازم است پزشکان پیش از تجویز داروی آسپرین بیماران را نسبت به خطر احتمالی مصرف این دارو آگاه سازند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha