رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: تشخیص به موقع و درمان به هنگام سرطان در موفقیت مبارزه با این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در کشور

سلامت نیوز:رئیس مرکز تحقیقات سرطان گفت: تشخیص به موقع و درمان به هنگام سرطان در موفقیت مبارزه با این بیماری بسیار حائز اهمیت است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد اسماعیل‌اکبری رئیس مرکز تحقیقات سرطان و پدر پزشکی جامعه‌نگر ایران در ارتباط با درمان سرطان در کشور اظهار داشت: قبل از انقلاب اسلامی مفهوم سرطان به صورتی بود که هر کس مبتلا می‌شد درمانی برای آن وجود نداشت و ابتلا معادل با مرگ بود. ولی خوشخبتانه اکنون این بیماری در کشور مهار، کنترل و درمان می‌شود.

وی افزود: در سال 84 ، 80 درصد از مبتلایان به سرطان جان خود را از دست می‌دادند و این آمار در سال 93 به 30 درصد رسید و خوشبختانه در حال حاضر کمتر از این میزان نیز شده است.

اسماعیل اکبری با اشاره به اینکهکشور ما خوشبختانه کنترل یکی از سخت‌ترین بیماری‌ها را موفق بوده است، گفت: در زمینه مدیریت درمان سرطان به ویژه در مراحل پیشرفته این بیماری نسبت به بسیاری از کشورها موفق عمل کرده‌ایم.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان تاکید کرد: کشف به موقع سرطان و تشخیص به هنگام آن در موفقیت درمان بسیار حائز اهمیت بوده بنابراین مردم باید نسبت به عوامل هشداری در بدن خود و هر تغییری همچون توده قابل لمس، زخم طول کشنده یا خونریزی که بیش از یک هفته به طول انجامید حساس باشند و برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنند.

وی در ارتباط با اینکه طب سنتی چقدر در درمان سرطان می‌تواند موثر واقع شود، گفت: در طب سنتی هیچ درمانی برای سرطان وجود ندارد ولی این طب می‌تواند در درمان‌های جانبی هچون کاهش حالت تهوع، بهبود آفت‌ها و ... موثر باشد و به بیماران توصیه می‌کینم در صورت ابتلا به سرطان به هیچ عنوان به دلیل درمان با طب سنتی وقت خود را تلف نکنند و در اسرع وقت به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha