دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 264558

نکاتی طلایی برای تمیزی حمام

سلامت نیوز:هر چند وقت یکبار پرده حمام را در لباسشویی بشویید و اجازه ندهید تا جرم بگیردتمیز کردن و شستن حمام کاری بسیار مهم است و نباید آن را به عنوان سرگرمی در نظر گرفت اما برخی با انجام 6 اشتباه باعث می‌شوند که هم استحمام خودشان و هم حمام خانه بیش از پیش کثیف و غیر بهداشتی شود.

*استفاده نکردن از فن یا پنجره ی حمام: بعد از آنکه استحمام شما تمام می‌شود از اینکه فن آن را روشن گذاشته اید اطمینان حاصل کنید. در واقع بعد از بیرون آمدن از حمام باید اجازه دهید فن یا هواکش، به مدت 15 الی 20 دقیقه کار کند تا بخار و نم داخل حمام کاملا از بین برود و مانع از به وجود آمدن لک‌ها و سیاهی به مرور زمان بر روی سقف و دیوار‌ها شود. حمام شما فن ندارد؟


می‌توانید پنجره ی حمام را باز کنید و بعد از هربار دوش گرفتن با این کار اجازه دهید تا نم و رطوبت داخل حمام کاملا از بین برود.


*استفاده از یک محصول تمیز کننده: اگر فکر می‌کنید که با یک محصول تمیز کننده و ضدعفونی کننده می‌توانید همه جای حمام خود را تمیز کنید سخت در اشتباه هستید.
هرجایی از حمام مثلا وان یا کاشی یا حتی آینه و سرویس بهداشتی نیاز به یک مایع تمیز کننده ی جداگانه و خاص خود را دارند و هر جایی باید با ماده و ضدعفونی کننده ی خود تمیز شود.


*فقط تمیز کردن جاهای کثیف: مطمئنا، همه ما می‌دانیم که تمامی بانوان عزیز به تمیز کردن کاسه و سنگ توالت و وانی که درون حمام است بیشتر از هر جایی اهمیت می دهند. اما باید این نکته را بدانید که جاهای دیگر هم برای تمیز کردن مهم می‌باشند و باید ضدعفونی شوند و مطمئن باشید که تمامی مکان ها و نقاط حمام برای تمیز کردن واجب می باشند.


*قرار دادن برسهای شست و شو در حالت خیس: بعد از آنکه از برس شست و شوی حمام استفاده می‌شود نباید آن را به صورت خیس در جای اصلی اش قرار داد چرا که باعث می‌شود انواع باکتری‌ها در آن بماند و به همین دلیل پس از استفاده باید بگذاریم تا برس کاملا حشک شود و بعد آن را در جای خود قرار دهیم و از ورود باکتری ها جلوگیری کنیم.


قفسه‌ها و چوب رختی و وسایل کوچکی که در حمام قرار دارند مانند مسواک و لیف و وسایل آب بازی بچه‌ها را هم باید تمیز کرد و هنگامی که حمام را می‌شوییم نباید این ها را نادیده بگیریم و سعی در تمیز کردن آن ها هم داشته باشیم.


*پرده حمام: در حمام معمولا جایی به عنوان رخت کن در نظر گرفته می‌شود و پرده‌ای به آن آویزان می‌گردد تا تعویض لباس در آن مکان صورت گیرد. اما باید دقت داشته باشید که هر چند وقت یکبار این پرده را در لباسشویی بیاندازید و آن را بشویید و اجازه ندهید تا جرم بگیرد. مهم‌ترین نکته این است که باید بعد از هر بار دوش گرفتن پرده را کاملا آویزان بگذارید تا کاملا خشک شود و رطوبت لابه لای آن باقی نماند.


*تمیز نکردن چیزهای کوچک: قفسه‌ها و چوب رختی و وسایل کوچکی که در حمام قرار دارند مانند مسواک و لیف و وسایل آب بازی بچه ها را هم باید تمیز کرد و هنگامی که حمام را می شوییم نباید این‌ها را نادیده بگیریم و سعی در تمیز کردن آن ها هم داشته باشیم.

منبع:زندگی آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha