رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اخبار نوید بخشی در تولید داروهای جدید ساخت داخل در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران هلث اعلام می شود.

سلامت نیوز : رئیس سازمان غذا و دارو گفت: اخبار نوید بخشی در تولید داروهای جدید ساخت داخل در نمایشگاه تجهیزات پزشکی ایران هلث اعلام می شود.
به گزارش مهر، دکتر احمد شیبانی با بیان اینکه امسال در زمینه تولید داروهایی با فناوری بالا خبرهای بسیار جدیدی داریم، افزود: وارد تولید داروهای ضد سرطان شده ایم و به عنوان کشوری که دارای فناوری ساخت این اقلام است، موجب تولد داروهای جدیدتری با منشاء زیست فناوری و برخی از واکسن ها شده ایم و به طور حتم نمایشگاه ایران هلث فرصت مناسبی جهت معرفی دستاوردهای دارویی ایران خواهد بود.

وی ادامه داد: قرار است تا زمان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی و دارویی (ایران هلث 2011) دو قلم دیگر از داروهای جدید تولید داخل مجوز عرضه به بازار را دریافت کرده و در این نمایشگاه رونمایی می شوند.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه یکی از مشکلات نمایشگاههای کشور در زمینه کمبود بازدید کننده خارجی و مهمانانی از سایر کشورهاست، افزود: انتظار می رود تا برگزار کنندگان این دوره از نمایشگاه موجب استقبال مراجعه کنندگان خارجی با هدف جذب مخاطبان فرامرزی و ایجاد بستر مناسب صادرات گردند.

شیبانی گفت: ما به عنوان وزارت بهداشت که متولی سلامت مردم هستیم، به دارو، غذا و تجهیزات پزشکی به عنوان ابزار تامین سلامت نگاه می کنیم و جایگاه خاصی را برای آن قائل هستیم.

وی با اشاره به تاسیس سازمان غذا و دارو، اظهار امیدواری کرد با راه اندازی و تاسیس این سازمان در کشورمان از این پس شاهد تقویت کیفی و نظارتی تولید و عرضه موادغذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی باشیم.

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: نمایشگاه ایران هلث که در گذشته با نامهای مختلف از جمله ایران مد - لب برگزار می شد امسال با رویکردی جامع تر و وسیع تر پذیرای مراجعان خواهد بود.

چهاردهمین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی امسال با حضور بیش از 600 شرکت داخلی و خارجی از 26 تا 29 اردیبهشت ماه 1390 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha