عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس از اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو جهت مقابله با ریزگردها و تاثیرات مخرب آن خبر داد.

اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو برای مقابله با ریزگردها

سلامت نیوز:عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس از اختصاص ۱۰۰ میلیون یورو جهت مقابله با ریزگردها و تاثیرات مخرب آن خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،شمس الله شریعت نژاد در خصوص اختصاص مبلغی از صندوق ذخیره ملی جهت تثبیت ریزگرد‌ها گفت: در حال حاضر بیش از 10 استان کشور با مشکلات ریزگرد‌ها مواجه هستند، خوشبختانه در سال‌های اخیر در جهت تثبیت کانون های ریزگرد  داخلی اقدامات بسیار خوبی همچون مالچ‌پاشی  و جنگل‌کاری انجام شده است.

عراق و سوریه کانون اصلی ریزگرد

نماینده مردم تنکابن،رامسرو عباس آباد در مجلس شورای اسلامی  افزود: بخش اعظمی از کانون ریزگرد‌ها در خارج از کشور و در دشت‌های خشک شمال عراق و سوریه قرار دارد که باید از طریق وزارت امورخارجه و دیپلماسی محیط زیستی پیگیری شود، از طرفی منشا بخشی از ریزگرد‌ها نیز در داخل کشور و به دلیل خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها است که باید با اقدامات کارشناسی شده کنترل و تثبیت شوند.
شریعت نژاد

اختصاص 100 میلیون یورو جهت مقابله با ریزگردها

شریعت نژاد با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر تاثیر موقتی بسیار خوبی بر کاهش آلودگی گذاشته است، تصریح کرد: بارندگی‌های اخیر نباید باعث سهل انگاری مسئولین در جهت اقدامت کنترلی شود، اعتباری که در حال حاضر برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی در بودجه سال 98 در نظر گرفته شده است 150 میلیون یورو به همراه 100 میلیون یورو به صورت اختصاصی جهت تثبیت و کنترل ریزگرد‌ها در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس یادآورشد: برای کنترل ریزگرد‌ها باید اقدامت موثری چون جنگل‌کاری، احیای تالاب ها در اولویت قرار بگیرد، همچنین لازم است برای مقابله با کانون ریزگرد‌های خارجی اقدامات موثری از سوی وزارت امور خارجه انجام بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha