پنجشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر: 267152

اگر مسافر سیستان و بلوچستان هستید بخوانید

سلامت نیوز:استان سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های مرزی است که مشکل قاچاق بنزین بر شانه‌های آن سنگینی می‌کند و به همین دلیل دولت همواره تمهیدات مختلفی را برای مقابله با این مشکل در نظر می‌گیرد. دامنه این تمهیدات به مسافران نوروزی که قصد سفر به این استان را دارند هم رسیده و دولت یک تقاضای مهم از این افراد دارد.
به گزارش ایسنا، ورود کارت‌های سوخت مهاجر، ورود محموله‌های سوخت قاچاق از دیگر استان‌ها، گستردگی مرزها با کشورهای همسایه، افزایش نرخ ارز و … از جمله دلایل افزایش قاچاق سوخت در استان سیستان و بلوچستان است. آخرین برآوردها حاکی از آن است که نیاز سیستان و بلوچستان به نفت روزانه سه میلیون و ۶۰۰ لیتر است که بر اساس برآوردهای انجام شده روزانه حدود هفت و نیم تا هشت میلیون لیتر سوخت از مرزهای استان قاچاق می‌شود.
به گفته مجید محبی، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان افزون بر ۱۶۵ هزار کارت سوخت مهاجر در راستای مبارزه با قاچاق سوخت در ۱۱ ماه امسال در این استان شناسایی و باطل شده است.
۸۵ درصد سوختی که از مرزهای سیستان و بلوچستان قاچاق می‌شود و از دیگر استان‌های کشور با استفاده از بارنامه جعلی به این استان وارد می‌شوند. ۱۳ میلیون و ۹۷۰ هزار و ۲۷۸ لیتر سوخت قاچاق در ۱۱ ماه امسال در سیستان و بلوچستان توسط نیروهای انتظامی و مرزبانی کشف شده که نسبت به مدت مشابه پارسال با هشت میلیون و ۴۶۳ هزار و ۳۲۱ لیتر حدود ۶۲ درصد افزایش داشته است.
تقاضای دولت از مسافران سیستان و بلوچستان
به دلیل مشکلاتی که در زمینه قاچاق سوخت در این استان وجود دارد، سیدمحمدرضا موسوی‌خواه، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در نشستی خبری از افرادی که قصد مسافرت به استان سیستان و بلوچستان را دارند تقاضا کرد که برای سوخت گیری در این استان حتماً کارت سوخت خود را به همراه داشته باشند. زیرا عرضه فرآورده در این استان با کارت سوخت آزاد صورت نخواهد گرفت. البته در استان سیستان و بلوچستان تعدادی جایگاه برای عرضه به مسافران تعبیه شده است اما مسافران بدانند سهمیه بنزین در کارت سوخت آنها شارژ شده و بدون محدودیت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.
بر اساس این گزارش، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اواسط زمستان سال ۱۳۹۷ از بازگشت کارت سوخت به چرخه سوخت‌گیری خبر داد و از مالکان خودرو و موتور سیکلتی که فاقد کارت سوخت بودند تقاضا کرد برای دریافت این کارت ثبت‌نام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha