فرزندانی که با پدر رابطه عاطفی دارند، بسیار موفق هستند

سلامت نیوز:یک کارشناس ارشد مشاور خانواده با بیان اینکه در خانواده‌های امروزی فرزندان باید با "احترام توام با صمیمیت" با پدرشان رفتار کنند، گفت: باتوجه به اینکه در خانواده‌های مدرن فاصله عاطفی فرزندان با پدرشان کاهش یافته است، پدران موظف اند علاوه بر مسئولیت‌های اقتصادی، مسائل عاطفی فرزندانشان را نیز به طور جدی پیگیری کنند.
سارا گلستانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پدر در خانواده سنتی نسبت به خانواده مدرن جایگاه متفاوتی پیدا کرده است، افزود: در گذشته پدر در رابطه با بسیاری از مسائل تصمیم گیرنده بود و در عین حال نقش نان آور خانواده و تامین هزینه‌های خانه را بر عهده داشت، این در حالیست که در حال حاضر نقش محوری پدر به دلیل اشتغال اعضای دیگر خانواده کمرنگ شده و نباید تنها وظیفه تامین معاش خانواده را برعهده داشته باشد، بلکه باید با همراهی و راهنمایی، اعضای خانواده را به درستی حمایت کند.
وی معتقد است: "نان آوری" ویژگی است که در تقسیم قدرت خانواده تاثیرگذار است، اما تصمیم گیری و صمیمیت پدر هم تاثیر متفاوتی بر جایگاه او می‌گذارد، این موضوع به این معنا نیست که قدرت جایگاه پدر کاهش یافته، بلکه پدران می‌توانند باتوجه به تغییرات سبک خانواده نقش موثرتری در خانواده به دست آورند.
 این کارشناس ارشد مشاور خانواده با تاکید براینکه جایگاه پدر مشخص کننده نوع رفتار فرزندان با اوست، گفت: در گذشته رفتار فرزندان با پدر  اینطور ایجاب می‌کرد که فرزندان با هاله‌ای از فاصله و عدم صمیمیت به پدرشان احترام بگذارند، اما در خانواده امروزی فاصله عاطفی فرزندان با پدر کاهش یافته و والدین به ویژه پدران می‌توانند مانند مادر خانواده فرزندان را از نظر مسائل روانی تامین کنند.
بنابر اظهارات گلستانی، فرزندانی که با پدر خود رابطه عاطفی دارند، بسیار موفق هستند زیرا عنصر "صمیمیت" در رابطه آنها وجود دارد. امروز احترام به جایگاه پدر به این معناست که پدران بسیاری از مسائل فرزندان را بدانند و فرزندان نیز در مقابل پدر، خودِ "حقیقی" شان باشند، برخورد فرزندان با پدر امروزی مستلزم "احترام توام با صمیمیت" است.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره نوع رفتار فرزندان امروزی با والدین گفت: در حال حاضر مدلهای مختلفی از ارتباط فرزندان با والدین شکل گرفته است، اما این تفاوت ناشی از سبکی است که والدین در فرآیند رشد و تربیت فرزندان از خود بروز می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha