یکشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 267274

سالمندان پیش از سفر باید از سلامت خود اطمینان داشته باشند و با پزشکشان مشورت کنند بنابراین مسافرت سالمندان به وضعیت سلامت و درمان آنان بستگی دارد.

نکاتی که سالمندان در مسافرت باید رعایت کنند

سلامت نیوز: سالمندان پیش از سفر باید از سلامت خود اطمینان داشته باشند و با پزشکشان مشورت کنند بنابراین مسافرت سالمندان به وضعیت سلامت و درمان آنان بستگی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مهم است که سالمندان هم پیش از سفر و هم در زمان سفر برای مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند. رعایت برخی نکات سفر را برای افراد سالمند و خانواده‌هایشان لذت‌بخش‌تر می‌کند.

افراد سالمند اگر از داروهایی استفاده می‌کنند باید نحوه مصرف آن‌ها را در زمان سفر از پزشکشان سوال کنند همچنین باید پیش از سفر یک لیست از تمام داروهایی که باید مصرف کنند را تهیه کرده و برای این کار از پزشک یا کارمند بهداشتی کمک بگیرید. در این لیست باید هر دو نام تجاری و نام اصلی، مقدار دارو و زمان مصرفش نوشته شود همچنین سالمندان باید از پزشک یا کارمند بهداشتی و یا فردی از خانواده بخواهند که از وضعیت پزشکی فعلی‌شان و اینکه چگونه تحت درمان هستند، یادداشتی تهیه کند و در اختیارشان قراردهد علاوه بر آن لازم است افراد سالمند دفترچه بیمه خود را در سفر به همراه داشته باشند.

باید توجه کرد که بسیاری از افراد مسن مشکلاتی در پا و اندام تحتانی مانند تغییرناخن، زخم و گردش خون ضعیف در پاها و... دارند بنابراین باید کفش مناسب بپوشند. همچنین آفتاب‌سوختگی در زمان سالمندی می‌تواند بدتر از افراد دیگر باشد بنابراین سالمندان باید از کرم ضدآفتاب مناسب استفاده کنند.

در عین حال سالمندان باید هنگام سفر لباس متناسب فصل را همراه ببرند، از قرار گرفتن در معرض تشعشعات، دود سیگار، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و عفونی، محیط‌های آلوده و غیربهداشتی خودداری و در صورت امکان واکسن‌های مورد نیاز را دریافت کنند.

بنا براعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت معاونت درمان وزارت بهداشت، برای سالمندان استفاده از کلاه‌های نقاب‌دار با لبه پهن توصیه می‌شود. از طرفی اگر سالمندان قصد انجام سفرهای زیارتی در فصول گرم را دارند، بهتر است در مواقعی که هوا خنک‌تر است، این کار را انجام دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha