دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کد خبر: 267323

یک متخصص تغذیه با تاکید بر پرهیز مردم از استفاده از آجیل های کهنه گفت: مردم به دلایل اقتصادی از این تنقلات استفاده نکنند چراکه احتمال فساد و وجود رنگ های غیرمجاز در آنها وجود دارد.

پرهیز از مصرف آجیل های کهنه

سلامت نیوز: یک متخصص تغذیه با تاکید بر پرهیز مردم از استفاده از آجیل های کهنه گفت: مردم به دلایل اقتصادی از این تنقلات استفاده نکنند چراکه احتمال فساد و وجود رنگ های غیرمجاز در آنها وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز، سید ضیاالدین مظهری متخصص تغذیه در گفتگو با مهر، با توضیح درباره تغذیه سالم به ویژه در ایام نوروز گفت: تغذیه یکی از نیازهای اساسی زیستن و سالم ماندن است چراکه بدن برای تمام فعالیت‌های ارادی، غیر ارادی، تولید انرژی و رشد به آن نیاز دارد.

وی افزود: در کنار تغذیه برخی مواد مغذی که برای فعل و انفعالات ساختار بدن، ساخت آنزیم‌ها و سوخت و ساز بدن لازم است، باید مصرف شود

مظهری با بیان اینکه در ایام نوروز در استفاده از مواد غذایی باید تعادل و تنوع وجود داشته باشد، تصریح کرد: مصرف موادی همچون آجیل‌ها برای بدن بسیار ضروری بوده و تقریباً باید در برنامه روزمره باشد اما مصرف زیاد آن‌ها در ایام نوروز می‌تواند برای بدن خطرناک باشد. به همین منظور شهروندان باید در دید و بازدیدها نسبت به مصرف این مواد تعادل را رعایت کنند.

این متخصص تغذیه با اشاره بر نکاتی درباره سلامت آجیل‌ها توضیح داد: متأسفانه برخی هموطنان ممکن است به دلایل اقتصادی آجیل‌های کهنه را خریداری کنند اما تنقلات کهنه دارای مواد زیان‌آور بوده، ممکن است دارای رنگ‌های غیر مجاز، فاسد و کرم زدگی باشد و به سلامت مردم آسیب زند.

وی تأکید کرد: در ایام عید کودکان، سالمندان و افرادی که مستعد بیماری‌هایی از جمله فشار خون و چربی بالا هستند، نباید در استفاده از این مواد زیاده روی کنند چراکه برای آن‌ها بسیار خطرناک خواهد بود.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه مردم باید در استفاده از شیرینی‌ها در ایام عادی و نوروز تعادل را رعایت کنند، تصریح کرد: استفاده مفرط از شیرینی‌ها و مواد شیرین در ایام نوروز برای افراد سالم موجب چاقی و برای افراد چاق موجب چاقی بیش از حد خواهد شد که زمینه ساز ابتلاء به بیماری‌هایی از جمله افزایش چربی، قند، اوره، اسید اوریک و غیره می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha