سلامت نیوز : برای اولین بار در كشور نوعی عمل كمتر تهاجمی جراحی قلب با عنوان MINIMAL INVASIV در بیمارستان شهید لواسانی تهران با موفقیت انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل درمان استان تهران، محسن نبیونی درباره این عمل جراحی گفت: اولین عمل جراحی قلب MINIMAL INVASIVE ، جراحی بنتال در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی قلب لواسانی از مراكز درمانی تابعه اداره كل درمان استان تهران روی بیمار 38 ساله‌ای با تشخیص تنگی و نارسایی شدید دریچه آئورت صعودی با موفقیت انجام شد.

وی گفت: در این عمل كه شامل تعویض دریچه آئورت و تعویض ریشه آئورت است به روش MINIMAL INVASIVE با برش كوچكی بیمار تحت عمل جراحی تعویض دریچه آئورت و تعویض آتورت صعودی و پیوند عروق كرونری بر روی پروتز قرار گرفته است كه خوشبختانه بدون هیچ عارضه‌ای مریض به بخش جراحی قلب منتقل شد و هم اكنون مراحل نقاهت را می‌گذراند.

مدیر كل درمان استان تهران درباره ویژگی‌های این روش جراحی نیز تأكید كرد: در این روش جراحی نیمی از استخوان استرنوم بریده شده و به جای استقاده از برش تقریتی 24سانتی متر در جراحی‌های قلب از برش حدود 8 تا 9 سانتی متر استفاده شده است كه علاوه بر نحوه عمل جراحی و ارائه خدمات، در كاهش اتلاف وقت و هزینه‌های بیماران نیز مؤثر است.

نبیونی در خصوص انجام این عمل جراحی در بیمارستان فوق تخصصی قلب لواسانی گفت: این عمل جراحی قلب توسط یكی از پزشكان همكار فوق تخصص بیمارستان لواسانی، كامران بابا زاده جراح قلب این بیمارستان انجام شده است و در تاریخ جراحی قلب ایران استفاده از این روش بی نظیر و برای اولین بار است و نتیجه عمل جراحی نیز بسیار رضایتبخش است. حال عمومی بیمار نیز خوب گزارش شده است.

مدیر كل درمان استان تهران همچنین گفت: بیمارستان تخصصی قلب لواسانی از مراكز درمانی تابعه اداره كل درمان استان تهران مانند تمام مراكز درمانی تابعه در سطح استان دارای امكانات بسیار خوب درمانی در سطح منطقه بوده كه تمام استانداردهای لازم در این مراكز رعایت شده و بیماران قلبی و به ویژه بیمه شدگان می‌توانند برای مداوای خود به این مركز مراجعه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha