دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 269560

محققان انجمن مطالعات چاقی اعلام کردند، احتمال مرگ افراد چاقی که با خودرو رفت و آمد می کنند در مقایسه با افراد دارای وزن طبیعی که رفت و آمد خود را با دوچرخه یا پیاده انجام می‌دهند، 30 درصد بیشتر است.

افراد چاق کمتر با خودرو رفت و آمد کنند

سلامت نیوز: محققان انجمن مطالعات چاقی اعلام کردند، احتمال مرگ افراد چاقی که با خودرو رفت و آمد می کنند در مقایسه با افراد دارای وزن طبیعی که رفت و آمد خود را با دوچرخه یا پیاده انجام می‌دهند، 30 درصد بیشتر است.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، ‌در این تحقیقات 163.149 داوطلب 37 تا 73 ساله که 50.8 درصد از آن‌ها زن بودند، به مدت 5 سال تحت نظر گرفته شدند. در این تحقیقات داشتن شاخص توده بدنی بالاتر از 30 به عنوان معیار چاقی در نظر گرفته شد. این داوطلبان در چهار گروه مسافران خودرو، مسافران با دوچرخه، مسافران پیاده و مسافران فعال شامل افرادی که با دوچرخه یا پیاده سفر می‌کنند،‌ دسته‌بندی شدند. نتایج مورد انتظار این تحقیقات شناسایی موارد مرگ در اثر هر عاملی، مرگ در اثر بیماری‌های قلبی و بستری شدن در بیمارستان در اثر بیماری‌های قلبی غیرکشنده بود.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،در جریان این تحقیقات، 2425 نفر از داوطلبان جان خود را از دست دادند و 7.973 نفر دچار بیماری‌های قلبی شدند. در نتیجه این تحقیقات مشخص شد ترکیب چاقی و رفت و آمد با خودرو، موجب افزایش 32 درصدی ریسک مرگ زودرس، افزایش دوبرابری ریسک مرگ در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی و افزایش 59 درصدی ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی غیرکشنده می شود.


در مقابل، میزان ریسک مرگ افراد چاقی که از روش‌های سفر فعال به منظور رفت و آمد به محل کار خود استفاده می‌کنند مشابه ریسک مرگ افراد دارای وزن مناسب است. بنابر این رفت و برگشت به محل کار با پای پیاده یا دوچرخه می‌تواند اثر چاقی را خنثی کند. با وجود این، ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد چاقی که از روش‌های فعال سفر استفاده می‌کنند در مقایسه با افراد دارای وزن عادی که از این روش‌ها استفاده می‌کنند، 82 درصد بالاتر است.
نتایج این تحقیقات در کنگره اروپایی چاقی در گلاسگو در اسکاتلند ارائه شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha