سلامت نیوز :  كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از مشكلات فزاینده‌ تأمین آب به دلیل عدم دسترسی غیرنظامیان به آب و كمبود دارو به دلیل افزایش تعداد مجروحان و كشتگان در بیمارستان اصلی مصراته لیبی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ (بنغازی/ژنو)، صدها هزار غیرنظامی در مصراته چندین هفته است كه در نبردهای مداوم گیر افتاده‌اند شرایط بشردوستانه می‌تواند به سرعت وخیم‌تر شود و فقدان خدمات پایه‌ای مانند آب، برق، غذا و مراقبت‌های درمانی می‌تواند به وضع بحرانی برسد.

سایمن بروكس، رئیس دفتر نمایندگی كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در بنغازی در این راستا اظهار داشت: دسترسی غیرنظامیان به آب به طرز فزاینده‌ای مشكل شده است چون شاه ‌لوله‌ آب شهر قطع شده است اكنون مردم باید به چاه‌های محلی یا به كارخانه‌‌ آب ‌شیرین كه تا همین اواخر برای تولید آب مورد نیاز صنایع به ‌كار می‌رفت تكیه كنند.

وی ادامه داد: كمبود سوخت نیز برای تأمین انرژی مورد نیاز زیرساخت‌های ضروری و استفاده‌ خانگی تأثیر گذاشته است و در این راستا با افزایش تعداد مجروحان و كشتگان شرایط درمانی هم وخیم شده است بیمارستان اصلی مصراته نیز برای رسیدگی به موج بیماران با دشواری رو‌به‌روست و كمبود دارو، به‌خصوص بیماری‌های مزمن بر مشكلات افزوده است.

براساس این گزارش، كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ كه هم از بنغازی و هم از طرابلس به مصراته دسترسی دارد در حال افزایش واكنش عملیاتی خود است تا بتواند به آسیب‌ دیده‌ترین افراد كمك‌رسانی كند در روزهای گذشته یك تیم كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ منابع درمانی به بیمارستان الحكمه ارسال كرده است علاوه بر این 150 كیت وسایل بهداشتی، غذا و 8 هزار لیتر آب به جمعیت هلال احمر لیبی تحویل داده شده است كه با همكاری نیروهای داوطلب آن توزیع شده است.

نمایندگان كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ همچنین از تعدادی از زندانیانی كه در رابطه با نبردهای اخیر دستگیر شده‌اند بازدید به عمل آورده و پیام‌های "صحت و سلامت " را از غیرنظامیان جمع‌آوری و به خانواده‌های آنان در لیبی یا خارج از كشور رسانده‌اند.

همچنین برای دومین بار یكی از كشتی‌های استیجاری كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ با حدود 600 غیرنظامی كه از مصراته تخلیه شده بودند وارد طبرق شدند كه بیش‌تر این افراد نیز از كشورهای نیجریه، مصر و لیبی هستند و در این راستا كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ آماده است تا در صورت لزوم عملیات تخلیه‌ بیشتری را در دستور كار قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha