پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 269878

مدیرعامل بیمه سلامت گفت: نسخه نویسی الکترونیک یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان الکترونیک بیمه سلامت است که به شکل پایلوت در کرمان آغاز شده است.

پوشش ۷۰ درصدی نسخه نویسی الکترونیک در کرمان

سلامت نیوز:مدیرعامل بیمه سلامت گفت: نسخه نویسی الکترونیک یکی از مهم‌ترین پروژه‌های سازمان الکترونیک بیمه سلامت است که به شکل پایلوت در کرمان آغاز شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا،  طاهر موهبتی دربدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: نسخه نویسی الکترونیک یکی از مهم ترین پروژه های سازمان الکترونیک سازمان بیمه سلامت است که به شکل پایلوت در کرمان شروع شد و منجر به این شد که سال گذشته در۳۱ استان هر استان یک شهر کار نسخه نویسی الکترونیک را آغاز کردیم.

وی اظهار کرد: خوشبتانه پوششی که امروز در کرمان شاهدیم بالای ۷۰درصد است به عبارتی همکاران ما ۵۰هزار نسخه الکترونیک را در کرمان به نتیجه رساندند.  قرار شد با اقای مهندس جهرمی وزیر ارتباطات از طرح نسخه نویسی الکترونیک در کرمان بازدید داشته باشیم تا در جهت توسعه مستحکم‌تر در استان‌ها گام برداریم و از یک شهر در هر استان فراتر رویم.

موهبتی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های اجتماعی در این طرح اهمیت بیشتری دارد، تصریح کرد: اگرچه نسخه نویسی الکترونیک از اولویت‌های فنی و کاری ما در سازمان است، اما زیرساخت‌های اجتماعی  کار مهم‌تر است.

وی افزود: بحث تغییر رفتار و استقبال شرکای کاری ما، در نسخه نویسی اهمیت زیادی دارد زیرا ما ۱۷۵میلیون بار مراجعه داریم که بعضا به پاراکلینیک‌ها مراجعه می‌کنند و طبیعی است این حجم مراجعه  کار را برای ما سخت می‌کند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: ۴۴هزار مرکز یا شخص شرکا کاری ما هستند که تغییر رفتار و مقاومت‌هایی دارند، امیدواریم بعد از این مرحله در کرمان، بحث زیرساخت های اجتماعی را در ۳۱ استان با قدرت بیشتر ادامه دهیم.

وی سپس از اجرای طرح "هوم کر" در کرمان خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح "هوم کر"طرح مشترکی با چند دانشگاه علوم پزشکی کشور است که آغاز شده، خوشبختانه دانشگاه کرمان جزو استان‌های پیشتاز در طرح‌های پایلوت کشور است.

وی با اشاره به اینکه "هوم کر" طرح مراقبت از بیمار در منزل است،  گفت: فعلا طرح برای آی سی یو اجرا شده، زیرا خیلی از بیماران آی سی یو ضمن طولانی بودن روند درمان، هزینه‌های بالایی می‌پردازند که با اجرای این طرح سقف هزینه کاهش یافته و به لحاظ روانی  نیز اگر فرد در خانه تحت مراقبت باشد، بهتر نتیجه می‌گیرد.

موهبتی افزود: در کرمان این طرح  را در آی سی یو شروع کردیم و امید داریم که به زودی با نتیجه‌گیری از طرح در پنج استان بتوانیم طرح را به پنج بیماری دیگر نیز تسری دهیم.

وی بیان داشت: در بحث نسخه نویسی الکترونیک یک بخش کار دست مدیران کل ما در استان و روسای دانشگاه‌ها و نظام پزشکی است که در کرمان دوستان همیشه پیشتاز بودند. هرجا طرح پایلوتی اعلام شد داوطلب کار بودند.

موهبتی تاکید کرد: زمینه‌های آی تی نیز در کرمان شرایط خوبی دارد. از سویی نیز هماهنگی خوبی که در مجموعه سلامت استان داریم که کمتر در دیگر استان‌ها شاهد هستیم و کمتر با مشکلات جدی روبرو شدیم.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که با اقتضائاتی که دولت الکترونیک دارد، ما نمی‌توانیم سامانه را به شکل کامل و ایده‌آل در ابتدای امر شاهد باشیم، مانند روز اول که موبایل وارد شد، اولین نیاز همه به موبایل صرفا مکالمه بود، اما امروزه با افزایش استفاده، کمترین استفاده از موبایل مکالمه است و خدمات دیگری افزوده شده است.

موهبتی گفت: این حداقل‌ها در نسخه نویسی الکترونیک هست، اما در فرایند کار باید بلوغ سیستمی را ایجاد کنیم. نکته دیگر این است که نه تنها در کرمان که در همه استان‌ها مقاومت‌های اجتماعی بوده است.  در همه استان‌ها هرجا بین دانشگاه و انجمن‌های علمی و نظام پزشکی و بیمه سلامت هماهنگی و نزدیکی بیشتر بوده و حمایت استاندار و فرماندار و نمایندگان مجلس بیشتر بوده، همکاری بیشتری داشته و پیشرفت طرح بهتر بوده است که خوشبختانه کرمان استان الگویی در این بحث است.

موهبتی گفت: در زمان پایلوت اول کار همه به استان میزبان توجه می‌کنند. در نتیجه همین امر به عنوان استان پایلوت ما به کرمان نسبت به میانگین کشور، پرداخت‌های ویژه‌ای دادیم؛ به گونه‌ای که در کرمان دو ماه پرداخت‌ها جلوتر است.

وی گفت: از آنجایی که کرمان پیشتاز است، هم رئیس دانشگاه هم مدیر بیمه سلامت پیشتاز در کار بودند و وقتی بودجه مصوبه شد، خیلی استان‌ها گلایه‌هایی داشتند اما کرمان تاکنون حتی یک گلایه نکردند که جای قدردانی دارد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha