رییس انجمن دیابت ایران گفت: تنش های عصبی و استرس های مداوم و طولانی مدت كه از محیط و شغلهای همراه با استرس به فرد وارد می شود، خطر ابتلا به دیابت را در فرد افزایش می دهد.

سلامت نیوز : رییس انجمن دیابت ایران گفت: تنش های عصبی و استرس های مداوم و طولانی مدت كه از محیط و شغلهای همراه با استرس به فرد وارد می شود، خطر ابتلا به دیابت را در فرد افزایش می دهد.
 
دكتر اسداله رجب در گفت و گوبا ایرنا افزود: زندگی و كار در محیط های شلوغ و پر سر و صدا به طور ناخودآگاه استرس و اضطراب را در فرد بالا می برد و با بالا رفتن استرس، خطر ابتلا به دیابت نیز افزایش می یابد.
وی گفت: استرس های مداوم در كنار سایر عوامل سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت،بی تحركی ، چاقی و تغذیه غلط ، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد.
به گفته رییس انجمن دیابت ایران، استرس های مداوم سبب می شود، افراد عاری از دیابت، در معرض ابتلا به این بیماری قرار گیرند و در افراد مبتلا به دیابت نیز باعث تشدید شدن این بیماری می شود.
وی اضافه كرد: زمانی كه فرد تحت شرایط تنش های عصبی و استرس های مداوم قرار می گیرد هورمون های خاصی در بدن او ترشح می شود كه در برابر انسولین مقاوم است و این مقاومت به بالارفتن قند خون منجر می شود.
دكتر رجب با بیان اینكه از بین بردن كامل استرس ها امكان پذیر نیست و به واسطه بروز استرس نمی توان مانع از كار و فعالیت افراد شد ، گفت: حمایت های روان شناختی و اجتماعی جامعه از افراد ، مهمترین راهكار برای ارتقای سلامت افراد و كاهش استرس های مداوم در آنها است.
رییس انجمن دیابت ایران با تاكید بر اینكه نقش فرد در كنترل استرس و در نتیجه پیشگیری از دیابت بسیار موثر است گفت: با توجه به اینكه زندگی بدون استرس امكان پذیر نیست ، هر فردی به خصوص زنان شاغل و یا افرادی كه بیشتر در معرض استرس قرار دارند باید توانایی مدیریت استرس را داشته باشند.
وی اظهار داشت: با كنترل احساسات ، مدیریت استرس و شركت در كلاس های آموزشی خاصی كه به همین منظور وجود دارد می توان استرس را كاهش داد تا حالت بیماری زایی نداشته باشد.
به گفته رییس انجمن دیابت ایران،كنترل استرس و آرامش، تحرك بدنی و تغذیه صحیح مناسب ترین و كم هزینه ترین راههای پیشگیری از دیابت و پیشگیری از عوارض این بیماری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha