یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 270037

مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شکارچی غیرمجاز شهرستان شیروان با کنار گذاشتن اسلحه شکاری ساچمه زنی خود، هم اکنون دوستدار محیط زیست و طبیعت شده است.

سلامت نیوز:  مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شکارچی غیرمجاز شهرستان شیروان با کنار گذاشتن اسلحه شکاری ساچمه زنی خود، هم اکنون دوستدار محیط زیست و طبیعت شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ،حسن پهلوان شنبه شب ایرنا اظهار داشت: این شکارچی، یک دستگاه دوربین عکاسی خریداری کرده و هم اکنون مشغول عکسبرداری از حیات وحش شهرستان است.


وی افزود: محمد صفدری با دیدن تصاویری از زیبایی های وحوش و حیات وحش استان، سلاح خود را کنار گذاشته است.این شکارچی هم به ایرنا گفت: در پی آشنایی با یک تشکل زیست محیطی و اقدامات این تشکل در زمینه حفظ گونه های جانوری، شکار را کنار گذاشتم.


صفدری اظهار داشت: با مشاهده عکس های وحوش استان تصمیم گرفتم بجای شکارچی آهو «شکارچی وحوش با لنز دوربین باشم.»
شهرستان شیروان با گستره سه هزار و 789 کیلومترمربع که از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود، دارای منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی هم مرز با کشور ترکمنستان است.


این منطقه از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی ایران و یکی از مهم ترین ذخیره گاه زیستی و جانوری کشور محسوب می شود.
منطقه گلیل و سرانی در شمال شهرستان شیروان واقع شده و حیات وحش شاخصی چون قوچ اوریال ،پلنگ ایرانی، کل و پرندگانی مانند هما، کرکس، عقاب طلایی، کبک دری و ... در آن زیست می کنند.


این شهرستان دارای مناطق بکر طبیعی نظیر زوارم و گلیان، شیرکوه، منطقه حفاظت شده گلول و سرانی، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو است که محل سکونت انواع پرندگان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha