چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 27038
 سلامت نیوز : رئیس كلینیك تخصصی غدد در آمریكا گفت: توصیه می‌شود زنان قبل از بارداری آزمایش تیروئید بدهند و از ابتلا و میزان بیماری غده تیروئید مطلع شوند زیرا وجود این بیماری باعث آسیب به نوزاد می‌شود.

به گزارش فارس، نخستین كارگاه سونوگرافی تیروئید امروز با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی این رشته در بیمارستان شریعتی برگزار شد.

در این كارگاه آموزشی، حسین قریب، رئیس كلینیك تخصصی غدد آمریكا، بیماری تیروئید را یكی از بیماری‌های شایع در دنیا دانست و اظهار داشت: این بیماری بیشتر در زنان دیده می‌شود ضمن اینكه تاكنون علت مشخصی مبنی بر اینكه این بیماری ژنتیكی یا وراثتی است، كشف نشده است.

وی افزود: در گذشته گواتر در ایران بیشتر به دلیل كمبود یُد بود اما اضافه كردن این ماده به نمك‌های خوراكی تا حدود زیادی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری مؤثر واقع شد البته این مشكل به طور كامل برطرف نشده است.

قریب ادامه داد: متأسفانه میزان آگاهی افراد خصوصاً جوانان از بیماری گواتر كم است به همین دلیل باید از نظر اجتماعی به آنها اطلاع‌رسانی كرد كه رسانه‌‌ها در این راستا نقش تأثیرگذاری دارند.

رئیس كلینیك تخصصی غدد آمریكا خاطرنشان كرد: توصیه می‌شود افراد خصوصاً جوانان جلوی آینه بایستند و پس از آب خوردن به گلوی خود نگاه كنند و اگر برجستگی دیدند به پزشك متخصص غدد مراجعه كنند.

قریب افزود: بعضی از مواد غذایی یُد ندارد و اگر خودسرانه این ماده به مواد غذایی اضافه شود، عوارضی را به وجود می‌آورد؛ زمانی كه ببینیم رشد كودك متوقف شده، نخستین موضوعی كه باید به آن شك كنیم، كم‌كاری تیروئید است.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود زنان قبل از بارداری آزمایش تیروئید را انجام دهند و از ابتلا یا میزان این بیماری مطلع شوند؛ این امر به این دلیل است كه تیروئید در سه ماه نخست بارداری بر روی كودك تأثیر سوء می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha