سلامت نیوز : رئیس گروه درماتولوژی بیمارستان فرفكس آمریكا گفت: با وجود برخی تردیدها، لیزر درمانی سبب ایجاد هیچ نوع سرطانی به ویژه سرطان پوست در افراد نمی‌شود.

به گزارش فارس ، امیرعلی باجغلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لیزر درمانی در حال حاضر نه تنها عامل بروز سرطان نیست، بلكه برای سرطان پوست و بیماری ویتیلیگو كاربرد فراوان دارد.
وی با برگشت‌پذیری بیماری در روش لیزر درمانی اشاره كرد و بیان داشت، برگشت‌پذیری بیماری بستگی به میزان پیشرفت بیماری و ضایعه ایجاد شده در پوست افراد دارد.
عضو انجمن پوست و مو دانشگاه جرج واشنگتن آمریكا تصریح كرد: لیزر از یك نور با یك موج مخصوص 500 میلی‌متری تشكیل شده است، در صورتی كه نور آفتاب به علت داشتن موج ماورای بنفش سبب ایجاد سرطان پوست در افراد می‌شود.
باجغلی ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های زیادی در لیزر درمانی در كشور به موازات دنیا هستیم، به گونه‌ای كه هر روزه بر میزان افرادی كه از این روش درمانی استفاده می‌كنند، اضافه می‌شود.
وی با بیان اینكه لیزر درمانی در زمینه زیبایی و درمان كاربرد فراوانی دارد، افزود: لیزر درمانی در هر دو حوزه بسیار خوب جا افتاده است و ضایعاتی كه در گذشته با هیچ روشی قابل برداشت نبود امروزه با لیزر درمانی جواب داده است.
رئیس گروه درماتولوژی در بیمارستان فرفكس آمریكا اضافه كرد: افرادی كه رنگ پوست تیره و آفتاب خورده‌ای دارند استفاده از لیزر درمانی سبب تیره شدن پوست در آنها و ایجاد لك‌های سفید می‌شود.
وی تاكید كرد: لیزر درمانی باید توسط متخصصان پوست، جراحی پلاستیك، گوش‌ و حلق و بینی و چشم انجام شود و كاربرد آن توسط افراد كم?تجربه و غیر متخصصان عوارض ناگواری بر بیماران می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha