سلامت نیوز :عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس مصوبه كمیسیون تلفیق در خصوص جایگزین كردن دو هزار میلیارد از درآمدهای مازاد نفتی به جای 10 درصد از درآمدهای حاصل از قانون هدفمند كردن یارانه‌ها به حوزه سلامت را در راستای همكاری با دولت دانست و گفت: برای این‌كه دست دولت برای اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها باز باشد و بتواند مردم و صنعت را مورد حمایت بیشتری قرار دهد این پیشنهاد در كمیسیون تلفیق به تصویب رسید.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با تاكید بر این‌كه پرداخت 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمند كردن یارانه‌ها به حوزه سلامت سر جای خود قرار دارد، تصریح كرد: این از احكام برنامه پنجم است و قرار بود برای اجرای ماده 32 ردیف منابع تاسیس شود كه در راستای همكاری با دولت پیشنهاد دادیم برای یك سال منابع به جای این‌كه از هدفمند كردن یارانه‌ها به حوزه سلامت اختصاص یابد، از افزایش قیمت نفت تخصیص پیدا كند.

به گفته نماینده مردم مشهد در مجلس، 10 درصد هدفمندكردن یارانه‌ها به عنوان ردیف سرجای خود قرار دارد، اما در تلفیق مصوب شد كه در سال 90 منابع آن از مازاد درآمدهای نفتی تامین شود، چراكه در حال حاضر منابعی در هدفمندكردن یارانه‌ها نداشتند.

قاضی‌زاده ادامه داد: با توجه به این‌كه در سال دوم هدفمندی یارانه‌ها قرار داریم این تصمیم در جهت همكاری با دولت است، به تعبیر بهتر برخی نمایندگان برای همكاری با دولت چنین پیشنهادی را مطرح كردند و به تصویب كمیسیون تلفیق رسیده است، اما سرنوشت نهایی آن در صحن علنی با حضور نمایندگان رقم می‌خورد.

وی در ارزیابی از چگونگی تصویب این ماده در صحن علنی مجلس با توجه به شرایط كنونی گفت: اختصاص دو هزار میلیارد از مازاد درآمدهای نفتی به حوزه سلامت نسبت به اختصاص 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها با مقاومت كمتری مواجه می‌شود.

عضو كمیسیون بهداشت در خاتمه خاطرنشان كرد: این مصوبه در كمیسیون تلفیق جایگزین پرداخت 10 درصد شد، چراكه عدم تحقق این امر قطعا اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها را با مشكل مواجه می‌كرد، لذا در صورت تصویب نهایی در صحن برای یك سال پرداخت دو هزار میلیارد از درآمدهای مازاد نفتی جایگزین 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمند كردن یارانه‌ها می‌شود تا منابع دولت بهتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha