چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 271521

کنترل مصرف "نمک" یکی از عوامل مهم در کنترل فشارخون است و از آنجایی که نان قوت غالب ایرانیان است، کاهش میزان نمک مصرفی در پخت نان همواره از دغدغه‌های جدی وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از بروز فشارخون و بیماری‌های مرتبط با آن، بوده است.

مشکل وزارت بهداشت با نانوایی‌های سنتی

سلامت نیوز:کنترل مصرف "نمک" یکی از عوامل مهم در کنترل فشارخون است و از آنجایی که نان قوت غالب ایرانیان است، کاهش میزان نمک مصرفی در پخت نان همواره از دغدغه‌های جدی وزارت بهداشت به منظور جلوگیری از بروز فشارخون و بیماری‌های مرتبط با آن، بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر علیرضا رئیسی_معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما در وزرات بهداشت برای کنترل میزان نمک نان، در حوزه نانوایی‌های سنتی است.

وی با اشاره به اینکه کنترل نمک نان صنعتی بسیار راحت‌تر است، افزود: در نانوایی‌های سنتی به بهانه عمل‌آوری بهتر نان، علاوه بر نمک موجود در خمیر نان، اقدام به اضافه کردن نمک بیشتر می‌شود که این موضوع از دیرباز دغدغه جدی ما بوده و همواره تذکرات جدی به نانوایان داده‌ایم.

رئیسی ادامه داد: یکی از توصیه‌های جدی ما اهمیت به کیفیت آرد و گندم است. به همین منظور باید به سمت تهیه و تولید نان صنعتی گام برداریم.

وی در پایان با بیان اینکه نسبت به دو سال قبل میزان نمک مصرفی نانوایی‌های سنتی کاهش یافته است، گفت: این میزان نسبت به دو سال گذشته حدود دو گرم کمتر شده است، اما همچنان نیاز به پیگیری جدی در این زمینه داریم.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha