سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 271945

کارمندانی که مجبورند ساعت های طولانی پشت میز کارشان بنشینند و در طول روز هم تحرک کمی دارند ، به مرور زمان دچار خشکی بدن می‌شوند.

چند حرکت پیشنهادی برای پشت میزنشین ها

سلامت نیوز:کارمندانی که مجبورند ساعت های طولانی پشت میز کارشان بنشینند و در طول روز هم تحرک کمی دارند ، به مرور زمان دچار خشکی بدن می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،  وقتی از این افراد سوال می کنی چرا تحرک کمی دارند، دلایل متعددی را بر می شمارند از جمله نداشتن زمان کافی.اما اگر بدانند که درفاصله زمانی نه چندان دور، مشکلاتی مانند بیماری های قلبی و عروقی به سراغشان می آید و خطرپوکی استخوان تهدیدشان می کند و...

شاید از کمترین زمان بهترین استفاده را بکنند و پشت میز  کارشان حتی به حالت نشسته، چند حرکت کششی انجام دهند . درادامه چند حرکت مناسب را برای این گروه با تصویرنمایش داده ایم .

به حالت نشسته روی صندلی، دست چپ خود را بر خلاف جهت دور گردن بیندازید و سر را در خلاف جهت بچرخانید . با دست دیگر به آرنج دست چپ کمی فشار بیاورید . با دست راست هم این حرکت را انجام دهید.
 
 
 طوری روی صندلی بنشینید که کف پاهایتان روی زمین قرار بگیرد و هر دو دست را مطابق شکل به هم قلاب وکشش به سمت جلو ایجاد کنید. آرنج دست ها صاف باشد.
 
 
  دست های قلاب کرده را مطابق شکل به سمت بالا حرکت دهید و کششی به سمت بالا داشته باشید .
 
  دست چپ را از پشت سر روی شانه مخالف قرار دهید و با دست راست روی آرنج دست چپ کمی فشار بیاورید
 
 
دست راست را به موازات شانه روی قفسه سینه قرار دهید و با دست دیگر فشار مختصری وارد کنید.
 
 دودست را از قسمت پشت سر قلاب و با سرمختصری فشار وارد کنید . حرکات را با دست مخالف هم انجام دهید.
 
 زمان مناسب برای هر حرکت 10 شماره است. سعی کنید حرکات را به آرامی و از زمان کم شروع کنید و اگراحساس درد ناخوشاید و شدید داشتید با پزشک مشورت کنید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha