یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵

بیمارستان ها مسئول درمان بیماران هستند نه نگهداری از آنها و باید مسئولیت مراكز توانبخشی در این امر احیا شود.

بیمارستان ها مسئول درمان بیماران هستند نه نگهداری از آنها و باید مسئولیت مراكز توانبخشی در این امر احیا شود.
دكتر باقر لاریجانی رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: مراكز توانبخشی از پذیرش بیماران مبتلا به HIV سرباز می‌زنند و این باعث بروز مشكلاتی می شود كه باید با شفاف سازی مسئولیت بیمارستان ها و مراكز توانبخشی آن را حل كرد.

وی در ادامه با تاكید بر اینكه بیمارستان موظف به نگهداری از بیمار نیست، گفت: تنها مراحل درمانی باید در بیمارستان طی شود و در هنگام ترخیص باید افرد بی بضاعت به مراكز توانبخشی منتقل شوند كه این  همكاری محكمتر بیمارستان و مراكز توانبخشی را می‌طلبد.

لاریجانی رهاسازی دو بیمار در بیابان های اطراف تهران را یك اتفاق دردناك توصیف كرد و اظهار داشت: پزشك این دو بیمار با یكدیگر هیچ ارتباطی نداشتند و نمی توان گفت كه این حادثه تلخ خطای گروه پزشكی است چون این بیماران از بیمارستان ترخیص شده بودند.

وی تصریح كرد: اعتماد جامعه به پزشكان یك سرمایه ملی است و نباید زحمات بدون چشم داشت این افراد برای مردم را نادیده گرفت؛ البته این امر دلیلی بر حمایت كوركورانه از این قشر نیست.

لاریجانی گفت: برخی بیماران كارتون خواب وجود دارند كه حتی خانواده این بیماران حاضر به قبول آنها نیستند اما پرستاران و پزشكان با احساس تعهد نسبت به سلامت آنها اقدامات درمانی را انجام می دهند. البته این به آن معنی نیست كه ما در همه خدمات بدون اشتباه هستیم بلكه هرگونه تخلفی كه صورت گیرد باید خاطیان آن تاوان كار خود را بپردازند و ما هم به  عنوان مجموعه بهداشت و درمان موظف به پیگیری آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha