پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
کد خبر: 272120

در کنار روش‌هایی مانند رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن، روش‌های کمکی دیگری نیز برای کاهش وزن وجود دارد که از آن‌ جمله می‌توان به نوشیدن چای سبز اشاره کرد.

چای سبز چگونه لاغر می‌کند؟

سلامت نیوز:در کنار روش‌هایی مانند رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن، روش‌های کمکی دیگری نیز برای کاهش وزن وجود دارد که از آن‌ جمله می‌توان به نوشیدن چای سبز اشاره کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بسیاری از پزشکان و متخصصان تغذیه بارها مزایای بسیارِ چای سبز را گوشزد کرده‌اند و در میان توصیه‌های گوناگون برای لاغری، نوشیدن روزانه بین دو تا سه فنجان چای سبز نیز موثر دانسته شده است.

اما چای سبز چگونه باعث کاهش وزن و چربی‌سوزی می‌شود؟ در ادامه شش روشی که چای سبز منجر به لاغری می‌شود به نقل از سایت "ریواردمی" آورده شده است:

۱) کاتچین‌ها و کافئین موجود در چای سبز با چربی‌ها مبارزه می‌کند:

چای سبز قدرت بسیاری داشته و حاوی مواد زیستی فعال مانند کافئین و اپی‌گالوکتشین گالات (EGCG) است که به طور مستقیم روی سوخت و ساز، سوختن چربی و بهبود سطح انرژی تاثیر دارند.

۲) چای سبز در تجزیه سلول‌های چربی از خود چربی‌ها کمک می‌گیرد:

مواد تشکیل دهنده موجود در چای سبز سطوح هورمون نوراپی نفرین را افزایش می‌دهد.این هورمون هشداری را به همراه دارد که منجر به تجزیه و شکستن سلول‌های چربی و تبدیل آن‌ها به انرژی قابل استفاده می‌شود.

۳) چای سبز به هنگام ورزش کردن شدیدتر اثر می‌کند:

تقریبا هر کدام از مکمل‌های کاهش وزن یکی از عناصر چای را در خود دارد و این دلیل ویژه‌ای دارد. تحقیقات نشان داده که چای به ویژه چای سبز تاثیرات ورزش را تشدید می‌کند.

۴) چای سبز کالری‌سوزی می‌کند:

بدن ما به طور دائم در حال سوزاندن کالری است. چه در حال نشستن باشید، چه خوابیدن و چه ایستادن همیشه بدن به مقادیر زیادی انرژی نیاز دارد و این انرژی از سوزاندن کالری به دست می‌آید. نوشیدن چای سبز منجر به افزایش سه تا چهار درصدی مقدار کالری‌سوزی بدن می‌شود که حدود ۶۰ تا ۸۰ کالری در روز برآورد می‌شود.

۵) چای سبز دریافت کالری را در شما کاهش می‌دهد:

چای سبز به روشی طبیعی اما آهسته اشتها را کاهش می‌دهد. این بدان معناست که شما غذای کمتری خورده و کالری کمتری دریافت می‌کنید، در نتیجه دچار کاهش وزن خواهید شد.

۶) چای سبز چربی‌های بد را هدف قرار می‌دهد:

چای سبز بسیار آهسته و با تغییرات کوچک در کاهش وزن تاثیر دارد اما آن چه که اهمیت بیشتری دارد، نوع چربی‌هاییست که مورد هدف قرار می‌دهد. تحقیقات نشان داده تاثیر نوشیدن چای سبز به طور عمده روی چربی‌های مضری است که اطراف اندام‌های مختلف بدن تجمع یافته و باعث بیماری‌های جدی از جمله دیابت نوع دو و بیماری‌های قلبی می‌شود.

فراموش نکنید که نوشیدن چای سبز برای کاهش وزن ایده‌ای مناسب و تاثیرگذار است اما تاثیر آن بسیار آهسته و ضعیف است. برای برخورداری کامل از مزایای چای سبز بهتر است در کنار نوشیدن آن، ورزش منظم و رژیم غذایی مناسب و هم‌چنین اصلاح سبک زندگی را در نظر داشته باشید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha