سه‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 27357
سلامت نیوز : رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینكه آرتروز یكی از شایع‌ترین دردهای عضلانی است، گفت: شیوع آرتروز زودرس در جوانان افزایش یافته است.

به گزارش فارس ، اسماعیل ابراهیمی در بیست و دومین همایش فیزیوتراپی كه امروز در هتل المپیك تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آرتروز یكی از شایع‌ترین دردهای عضلانی است كه در نواحی مختلف بدن متفاوت است اما بیشتر زانو و ستون فقرات را گرفتار می‌كند؛ متأسفانه شیوع آرتروز زودرس در جوانان بیشتر شده است.

وی گفت:‌ بیماری آرتروز ماحصل بسیاری از ضایعات،‌ ضربات، بیماری‌ها و حتی اشكالات دیگر غیر از سیستم اسكلتی است؛ شایع‌ترین علت آرتروز تكرار یك حركت در جهت خاص و حفظ و نگهداری بدن در یك وضعیت نظیر "نشستن طولانی " است كه در این وضعیت آب آن قسمت از بدن از دست می‌رود و قدرت جذب نخواهد داشت كه این موضوع منجر به چروكیده شدن دیسك و در نهایت نزدیك شدن مهره‌ها و شل شدن بافت‌های دیگر می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: آرتروز در شانه و مچ دست به این معنا نیست كه شخص كار سنگین و به مدت طولانی انجام داده است بلكه علت این است كه در حین فعالیت هیچ استراحتی به مچ دست و شانه داده نشده است كه همین مسئله عضلات را دچار فاصله می‌كند و در نهایت به نزدیك شدن سطح مفصلی و شل شدن مایع مفصل منجر می‌شود و آرتروز را به وجود می‌آورد.

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با بیان اینكه كارمندها بیشتر دچار آرتروز می‌شوند، گفت: افرادی كه وابسته به صندلی هستند بیشتر دچار این عارضه می‌شوند همچنین شیوع كمردرد و زانودرد در بین كارمندان بیشتر دیده می‌شود ضمن اینكه شدت درد در بین آنها بیش از دیگر بیماران است.

وی ورزش را یكی دیگر از عوامل ایجاد آرتروز دانست و افزود: اگر ورزش علمی نباشد نه تنها باعث بهبود سلامت عضلانی، اسكلتی و عصبی نمی‌شود بلكه خود صدمه‌زاست و بافت را دچار آسیب جدی می‌كند. با توجه به اینكه ورزش‌های حرفه‌ای فشار خون و ضربات قلب را بالا می‌برد سیستم عضلانی را نیز درگیر می‌كند.

ابراهیمی بیان كرد: توصیه می‌شود اگر افراد یك ساعت پیاده‌روی می‌كنند، هر 15 دقیقه به بدن استراحت داده و سپس به فعالیت خود ادامه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha