چاقی به سلول ها هشدار می دهد به نحوی که می تواند منجر به مشکلات سلامتی درازمدت شود. نمونه هایی از تغییرات سلولی ناشی از چاقی شامل التهاب و آسیب به توابع متابولیکی مانند استفاده از انسولین و ایجاد انرژی است.

پوسته کاکائو از چاقی و مقاومت به انسولین جلوگیری می کند

سلامت نیوز: چاقی به سلول ها هشدار می دهد به نحوی که می تواند منجر به مشکلات سلامتی درازمدت شود. نمونه هایی از تغییرات سلولی ناشی از چاقی شامل التهاب و آسیب به توابع متابولیکی مانند استفاده از انسولین و ایجاد انرژی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا،در حال حاضر، تحقیقات جدید نشان داده است که عصاره پوسته کاکائو حاوی سه ترکیب است که می تواند به طور بالقوه باعث کاهش یا پیشگیری از برخی از این تغییرات سلولی شود.

 کاکائو، چای سبز و قهوه دارای سه ترکیب مشابه هستند که عبارتند از: پروتوکاتوکوئیک اسید، اپیکاتچین و پروسیانیدین B2.

در چاقی، آدیپوسیت های سفید، نوعی سلول چربی، چربی زیادی را جذب می کنند و باعث رشد سلول های سیستم ایمنی به نام ماکروفاژها می شوند.

تعامل بین چربی دهی آدیت فاکتورها و ماکروفاژها، به نوبه خود، موجب افزایش حالت التهابی ماندگار یا مزمن میشود که همراه با چاقی است. با پیشرفت چاقی، چربی تجمع می یابد، و باعث افزایش ماکروفاژهای بافت چربی التهاب مزمن می شود.

در نهایت التهاب مزمن توانایی سلول ها را در جذب و تبدیل گلوکز به انرژی کاهش می دهد. این اختلال باعث ایجاد مقاومت به انسولین می شود که در دیابت نوع ۲ قابل مشاهده است.

ترکیبی از چربی بیش از حد، افزایش سطح گلوکز و التهاب همچنین آسیب میتوکندری در سلول هایی است که با سوختن چربی و گلوکز انرژی می گیرند.

با این حال، پس از بررسی این اثرات مختلف چاقی در سلول های چربی و ایمنی از موش، محققان دریافتند که می توانند آنها را با عصاره پوسته کاکائو درمان کنند.

این عصاره قادر به حفظ میتوکندری ها و عملکرد آنها، تعدیل کردن روند التهاب و حفظ حساسیت  به انسولین است.

در افراد چاق، خطر ابتلا به بیماری های درازمدت مانند دیابت نوع ۲، سرطان و بیماری هایی که قلب و عروق خونی را تحت تأثیر قرار می دهند، بیشتر است.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha