سلامت نیوز : دبیر اجرایی جامعه جراحان ایران گفت :خدمات تشخیص پزشكی در ایران همپای پیشرفته ترین كشورهای دنیا است.
 
به گزارش ایرنا ، كاظم عباسیون این موضوع را در سی و پنجمین كنگره جامعه جراحان ایران مطرح كرد و افزود : هم اكنون امكانات كشور در زمینه های گوناگون تشخیص پزشكی در حد مناسبی است و به جرات می توان گفت امكانات تشخیص پزشكی در شهری مانند تهران از شهرهایی مانند پاریس و لندن بهتر است، بطوری كه بیماران براحتی و بدون نیاز به انتظار طولانی می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
وی در عین حال سطح تعرفه های پزشكی در ایران را نامتناسب خواند و گفت این موضوع باعث بروز مشكلاتی در بدنه بهداشت و درمان كشور شده بگونه ای كه بسیاری از پزشكان برای تامین نیاز مالی زندگی خود ناچارند بیماران بیشتری را ویزیت كنند.
این جراح مغر و اعصاب یادآور شد: در بسیاری از موارد بیمار برای یك كمردرد ساده به چندین پزشك مراجعه و عكس های مختلف رادیولوژی و داروهای فراوانی تهیه می كند در حالی كه بیش از 90 درصد كمردردها با كمی استراحت بهبود می یابد.
عباسیون وسواس در انتخاب پزشك و اینكه نوع درمان پزشكان مستقر در تهران بهتر از سایر نقاط كشور است از معضلات پزشكی كشور عنوان كرد كه در سال های اخیر رواج یافته و این در حالی است كه تمام پزشكان كشور هر سال با حضور در همایش های مختلف پزشكی دانش و اطلاعات خود را به روز می كنند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری سی و پنجمین كنگره جامعه جراحان ایران خاطر نشان كرد: در كنگره یادشده حدود سه هزار متخصص و جراح در رشته های مختلف پزشكی به مدت پنج روز در 13 كلاس آموزشی و پژوهشی شركت و گواهینامه بازآموزی دریافت می كنند.
یادآور می شود كه سی و پنجمین كنگره جامعه جراحان ایران از شانزدهم اردیبهشت ماه جاری در مركز همایش های رازی آغاز و تا 20 اردیبهشت ماه بكار خود ادامه خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha