مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اعلام کرد: با توجه به اینکه تغییر نرخ ارز سبب افزایش هزینه انجام خدمات شده است، به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر خانواده‌های متقاضی از خدمات ذخیره‌سازی خون بند ناف اعطای تسهیلات وام بانکی و تقسیط هزینه عقد قرارداد در برنامه این شرکت قرار دارد.

اعطای تسهیلات به خانواده‌های متقاضی ذخیره‌سازی خون بند ناف

سلامت نیوز:مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی اعلام کرد: با توجه به اینکه تغییر نرخ ارز سبب افزایش هزینه انجام خدمات شده است، به منظور بهره‌مندی هرچه بیشتر خانواده‌های متقاضی از خدمات ذخیره‌سازی خون بند ناف اعطای تسهیلات وام بانکی و تقسیط هزینه عقد قرارداد در برنامه این شرکت قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مرتضی ضرابی  افزود: ایران بزرگ‌ترین ظرفیت ذخیره‌سازی خون بند ناف در خاورمیانه را داراست و کشورهای همسایه و حتی منطقه، بانک خون با چنین ظرفیتی ندارند.

وی با یادآوری اینکه از سال ۱۳۸۴ ذخیره‌سازی خون بند ناف آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از یکصد و ۱۱ هزار نمونه خون بند ناف را در بانک خصوصی ذخیره‌سازی کردیم که افتخاری برای کشور است.

به گفته ضرابی، هدف‌گذاری اغلب سال‌ها برای ذخیره‌سازی ۱۵ هزار نمونه بوده که این موضوع محقق شده و سال گذشته هم هدف‌گذاری ذخیره‌سازی ۱۸ هزار نمونه، به سرانجام رسید.

و یهدف‌گذاری امسال برای ذخیره‌سازی خون بند ناف را بیش از ۲۰ هزار نمونه اعلام و اضافه کرد: تاکنون حدود ۱.۵ درصد موالید شهری را توانستیم پوشش دهیم و در تلاش هستیم تا امسال این مقدار را به ۲ درصد برسانیم.

مدیرعامل شرکت فناوری بن‌یاخته‌های پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی بیان داشت: آمار جهانی در این زمینه حدود سه درصد متولدین است که ما در تلاش هستیم به آمار جهانی در این زمینه نزدیک شویم.

لزوم حمایت از بانک عمومی خون بند ناف

وی بر لزوم حمایت جدی از بانک عمومی خون بند ناف در کشور تاکید کرد و گفت: در مقطعی که دولت از این موضوع حمایت کرد، توانستیم تجهیزات لازم برای ذخیره‌سازی پنج هزار نمونه را فراهم کنیم.

ضرابی اظهار امیدواری کرد که امسال با جذب بودجه بیشتر دولتی و کمک‌های مردمی، منابع مالی مناسبی برای توسعه بانک خون بند ناف عمومی فراهم شود.

وی توسعه امسال خون بند ناف را محدود اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تا امسال ذخیره‌سازی در قالب بانک خون عمومی، حدود یک تا دو هزار نمونه افزایش پیدا کند.

ضرابی حمایت جدی خیرین و نیکوکاران از توسعه بانک عمومی خون بند ناف را خواستار شد و اظهار داشت: بانک عمومی با حمایت جدی دولت و مراکز خیریه می‌تواند افزایش چشمگیری یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha