چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 275800

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مدیتیشن متعالی می تواند به شما کمک کند احساس تنش کمتری داشته باشید و هوش هیجانی خود را افزایش دهید.

اگر استرس کاری دارید این مدیتیشن را امتحان کنید

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید نشان می دهد که مدیتیشن متعالی می تواند به شما کمک کند احساس تنش کمتری داشته باشید و هوش هیجانی خود را افزایش دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ، افرادی که مدیتیشن را تمرین می کنند اغلب از مزایای آن برای همه چیز از استرس گرفته تا دردهای فیزیکی بهره مند می شوند. برخی مطالعات نشان داده است که مدیتیشن می تواند احساس  و کیفیت زندگی را بهبود دهد. حال تحقیقات جدید نشان داده اند که یکی از تکنیک های مدیتیشن ( مدیتیشن متعالی transcendental meditation یا به اختصار TM  ) می تواند به کاهش استرس و بهبود هوش هیجانی کمک کند.

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مدیتیشن متعالی می تواند به شما کمک کند احساس تنش کمتری داشته باشید و هوش هیجانی خود را افزایش دهید.

به عنوان مثال مدیتاتورها فروپاشی شناختی را کمتر تجربه نیکنند و دردهای مزمن در ان ها کاهش پیدا مییکند.

انواع مختلفی از مدیتیشن وجود دارد و هر تکنیک ممکن است روی فردی خاص اثر داشته باشد با این حال یک آزمایش جدید کنترل شده از مرکز سلامتی و موفقیت در آموزش سانفرانسیسکو نشان داد که یک نوع مدیتیشن خاص که به نام مراقبه متعالی شناخته می شود در مواجهه با کاهش استرس و بهبود آن و افزایش هوش هیجانی موثر است.


بررسی مزایای مدیتیشن

در یک نظر سنجی از فدراسیون معلمان آمریکا نشان داد 61 درصد معلمان دارای استرس کاری هستند و 58 درصد آن ها سلامت روان خود را خوب توصیف نمی کردند.

در مطالعه ای که روی 96 نفر از کارکنان مدرسه انجام شد شرکت کنندگان طی یک دوره 4 ماهه مدیتیشن متعالی ( تکرار یک جمله یا کلمه خاص هنگام مدیتیشن ) متوجه شدند که سلامت روانی و جسمی و سطح هوش هیجانی افراد به طور قابل توجهی بهبود یافت.

هوش هیجانی به توانایی فرد در ارتباط با احساست خود و دیگران اشاره دارد.
یک مطالعه جدید نشان می دهد که مدیتیشن متعالی می تواند به شما کمک کند احساس تنش کمتری داشته باشید و هوش هیجانی خود را افزایش دهید
محققان معتقدند افرادی که هوش هیجانی بالایی دارند نسبت به دیگران در کنترل احساسات خود قوی تر عمل کرده و به طور کلی سلامت روان بیشتری دارند.

تحقیقات نشان داد افرادی که به طور منظم مدیتیشن متعالی انجام می دهند سطح استرس بسیار کمتری را تجربه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha