سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: توسعه تخت‌های بیمارستانی به ویژه در تهران از راه‌های كاهش صفوف پرجمعیت نوبت‌ دهی در بیمارستانهای دولتی است.

به گزارش ایسنا، دكتر مرضیه وحید دستجردی درجمع خبرنگاران افزود: تاكنون سفرهای استانی در سه مرحله انجام شده است ولی هنوز بسیاری از تخت‌های مصوب سفر اول به علت كمبود اعتبار به بهره‌برداری نرسیده است و امیدواریم اعتبارات كافی برای بهره‌برداری از این طرح‌ها به ویژه در تهران اختصاص پیدا كند.

وی اظهار كرد: با توجه به آن كه در مركز طبی كودكان حدود 50 تخت ویژه وجود دارد این مركز درمانی به پرستاران بیشتری نیاز دارد.

وی درباره درآمد بیمارستانها اظهار كرد: 58 درصد درآمد اختصاصی بیمارستانها از طریق بیمه‌ها تامین می‌شود و كمتر از 50 درصد بودجه این مراكز درمانی را دولت تامین می‌كند. بیمه‌ها باید 60 درصد از بدهی‌های خود را ظرف دو هفته اول و مابقی بدهی‌ را در طول سه ماه به مراكز درمانی پرداخت كنند.

وزیر بهداشت تصریح كرد: با توجه به آن كه ضریب اشغال تخت‌های مركز طبی كودكان نزدیك به صد درصد است رضایت مردم از این مركز درمانی در سطح بالایی قرار دارد و بیماران هر موقع كه مراجعه كنند فورا مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

دكتر علی ربانی رییس مركز طبی كودكان نیز در جمع خبرنگاران گفت: هركدام از سازمانهای بیمه گر به مركز طبی كودكان حدود یك میلیارد تومان بدهكارند البته در سال جاری از این نظر وضعیت بهتری داریم.

وی تاكید كرد: بیمه‌ها مركز طبی كودكان را یك K محاسبه می‌كنند ولی خدماتی كه در این مركز درمانی ارائه می‌شود معادل چند K است.

ربانی در پایان گفت: برخی از فعالیتهای ما در تعاریف بیمه‌ها گنجانده نشده است بنابراین لازم است به این موضوع نگاه ویژه‌ای شود و امیدواریم این نوع خدمات در شورای عالی بیمه تعریف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha