علایم و ناراحتی ایجاد شده توسط هموروئید بستگی به محل آن دارد، هموروئید های بیرونی معمولا با درد و ناراحتی بیشتری همراهند

آیا هموروئید خطرناک است ؟ چطور درد هموروئید را کاهش دهیم؟

سلامت نیوز:علایم و ناراحتی ایجاد شده توسط هموروئید بستگی به محل آن دارد، هموروئید های بیرونی معمولا با درد و ناراحتی بیشتری همراهند


به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک متخصص گوارش گفت: علائم هموروئید به‌طورمعمول به مکان آن بستگی دارد؛ اگر هموروئید داخلی باشد نمی‌توان آن را دیده و حس کرد.

علامه متخصص دستگاه گوارش درباره هموروئید اظهار کرد: هموروئید مشکلی شایع به‌خصوص در بین بزرگسالان است که بر اثر آن عروق سیاهرگی در ناحیه انتهایی رکتوم و مقعد متورم می شود، همچنین در برخی موارد بر اثر کشیدگی زیاد، دیواره این عروق به نحوی نازک می شوند که در هنگام اجابت مزاج احساس آزردگی و ناراحتی زیادی برای فرد رخ می‌دهد.

 گاهی اوقات هموروئید بدون علائم و در سایر مواد با خارش، احساس ناراحتی و خونریزی و لخته‌های خونی همراه می‌شود. این عوارض خطر ساز نیست اما ممکن است با درد خیلی زیاد همراه باشد و در برخی مواقع نیاز به تخلیه زائده وجود خواهد داشت.

متخصص گوارش درباره انواع هموروئید گفت: ۲ نوع هموروئید وجود دارد، هموروئید داخلی و خارجی؛ هموروئید داخلی در ناحیه رکتوم و در انتهای راست روده شکل می‌گیرد و خارجی در ناحیه معقد وجود دارد.

علایم و تسکین درد هموروئید

علائم هموروئید به‌طورمعمول به مکان آن بستگی دارد؛ اگر هموروئید داخلی باشد نمی توان آن را دیده و حس کرد،‌ در این نوع به ندرت ایجاد ناراحتی و درد حس می‌شود اما فشار آمدن به هنگام دفع مدفوع می تواند به سطح هموروئید آسیب وارد کرده و به خونریزی منجر شود.
علامه گفت: گاهی فشار وارد شده به هموروئید داخلی به بیرون زدن آن از ناحیه مقعد منجر می شود که در این صورت با درد و آزردگی همراه خواهد بود، این زائده به‌طورمعمول خود به خود به داخل باز خواهد گشت و در این حالت خونریزی بدون درد هنگام حرکات روده داریم، همچنین احساس خارش یا حساس شدن در ناحیه مقعد دیده می‌شود.

تسکین درد هموروئید

متخصص گوارش درباره درمان هموروئید گفت: دفع هرچه سریعتر مدفوع و نگه نداشتن آن، ورزش، حمام گرم از جمله موارد مناسب برای درمان این اختلال است.

وی در ادامه بیان کرد: برای عبور راحت مدفوع بهتر است از خوردن غذاهای با فیبر بالا استفاده کنید؛ میوه و سبزی‌، همچنین در کنار غذا باید روزانه ۶ الی هشت لیوان آب نوشیده شود، اگر در طول روز به اندازه کافی فیبر دریافت نمی کنید، می توانید از مکمل های حاوی فیبر استفاده کنید.

 ورزش کردن روزانه را فراموش نکنید و از نشستن طولانی مدت اجتناب کنید. خوشبختانه راه های مختلفی برای درمان هموروئید وجود دارد؛ استفاده از درمان های موضعی مثل کرم های آنتی هموروئید ترکیبات بی حس کننده دارند هم می تواند این بیماری را تا حدودی از بین ببرد.

وی در پایان افزود: توصیه می شود روزانه دوش آب گرم بگیرند و در انتها با حوله قسمت مورد نظر را خشک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha