چهارشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 276923

یک فیزیوتراپیست درباره اصول اضافه کردن وزنه برای تقویت عضلات بدن توضیح داد.

ورزش‌های مناسب افزایش حجم عضلات

سلامت نیوز:یک فیزیوتراپیست درباره اصول اضافه کردن وزنه برای تقویت عضلات بدن توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،پرهام پارسانژاد فیزیوتراپیست  درباره نکات ضروری برای کسانی که قصد شروع ورزش بدنسازی را دارند، اظهار کرد: شاید مهمترین نکته‌ای که ورزشکاران باید مدنظر داشته باشند، استفاده از وزنه متناسب با قوا و توان جسمانی آن‌ها است.

این فیزیوتراپیست تشریح کرد: موضوعی در علم فیزیوتراپی وجود دارد که آن را رژیم تقویتی می‌نامند؛ تئور‌ی‌های مختلفی در این حوزه و برای افزایش قدرت بدنی مطرح می‌شود؛ بنابر برخی از آن‌ها وزنه متناسب برای شروع ورزش بدنسازی، وزنه‌ای است که ورزشکار بتواند آن را ۱۰ بار بلند کند و برخی دیگر وزنه متناسب را وزنه‌ای می‌دانند که فرد بتواند آن را تنها یک بار بلند کند.

پارسانژاد تأکید کرد: منظور از بلند کردن وزنه صرفا جدا کردن آن از زمین نیست، بلکه فرد باید بتواند در تعادل کامل و بدون اعمال فشار به مفاصل وزنه را جا به جا کند، بلند کردن بدون تعادل ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری برای فرد به همراه داشته باشد.


وی بیان کرد: یکی از نکات حائز اهمیت برای کسانی که قصد شروع ورزش را دارند، آن است که خود را با سایر افراد حاضر در باشگاه مقایسه نکنند؛ در همه باشگاه‌ها افراد زیادی حضور دارند که با توجه به ژنتیک، وزن و جثه، مدت زمان تمرین و سایر عوامل توان متفاوتی در انجام ورزش دارند؛ اگر بدون آمادگی سراغ انجام برخی ورزش‌ها بروید، نه تنها سودی ندارد بلکه می‌تواند آسیب مفاصل و عضلات را به همراه داشته باشد.

این فیزیوتراپیست گفت: بر مبنای اصول فیزیوتراپی، ورزشکاران می‌توانند در مدت بین ۲ هفته تا یک ماه به میزان ۲۰ تا ۳۰ درصد به سنگینی وزنه‌ها اضافه کنند.

پارسانژاد یادآوری کرد: اغلب افرادی که به باشگاه‌های بدنسازی مراجعه می‌کنند، قصد افزایش قدرت و حجم عضلاتشان را دارند؛ این دسته از افراد نباید تعداد دفعات تکرار حرکت ورزشی را اضافه کنند بلکه باید سراغ سنگینی وزنه‌ها رفته و مطابق اصول ذکر شده، به مرور زمان آن را افزایش دهند، اما اگر قصد افزایش استقامت عضلات را دارید بهتر است وزنه را ثابت نگه داشته و تعداد تکرار حرکات را افزایش دهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha