سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: 277309

آیا طرفدار چرت بعد از ظهر هستید؟ اگر اینگونه است به احتمال زیاد شما مرد هستید. تحقیقات نشان می دهد احتمال خوابیدن در بعد از ظهر در مردان بیش از زنان است.

چرت بعد از ظهر بیشتر مردانه است

سلامت نیوز:  آیا طرفدار چرت بعد از ظهر هستید؟ اگر اینگونه است به احتمال زیاد شما مرد هستید. تحقیقات نشان می دهد احتمال خوابیدن در بعد از ظهر در مردان بیش از زنان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، روزنامه دیلی میل انگلیس گزارش داد بر اساس یک نظر سنجی از 2 هزار بریتانیایی، مشخص شد که 13 درصد از مردان هر روز بعد از ظهر می‌خوابند در حالی که این رقم در زنان 6 درصد است.

همچنین در این تحقیق که شرکت ScS  که در زمینه مبل و فرش فعال است انجام داده یک چهارم زنان گفتند هرگز در عمر خود عصرها نخوابیده‌اند اما این رقم در مردان 16 درصد اعلام شد.

«لیزا آرتیس» مشاور شورای خواب می گوید: 20 تا 30 دقیقه خواب عصرانه برای استراحت کردن سیستم عصبی و سرحال شدن کل بدن و افزایش هوشیاری کافی است.

 وی افزود: چرت بیش از  این میزان، شما را به خواب عمیق می‌برد و باعث می شود وقتی بیدار شدید احساس گیجی بکنید. نتایج پژوهش ها نشان می دهد که چرت های کوتاه بین روز باعث افزایش قدرت تمرکز، مقابله با استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

به عقیده محققان افرادی که در بین روز چرت می زنند، در حرفه خود خلاق تر هستند و کمتر غیبت می کنند.

بهتر است چرت نیمروزی حدود دوازده ساعت بعد از خواب شبانه باشد، یعنی در حدود ساعت 3 بعد از ظهر. البته این قانون جهانی و قطعی نیست و شما می توانید ساعتی از ظهر را انتخاب کنید به شرطی که به خواب شبانه تان لطمه ای نزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha