چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 277346

دارو زباله نیست و در صورت رها کردن در چرخه طبیعت، آثار زیان بار جانی و مالی را به همراه دارد و خطری برای محیط زیست بوده و منابع آبی زیرزمینی را آلوده می کند.

دارو زباله نیست

سلامت نیوز: دارو زباله نیست و در صورت رها کردن در چرخه طبیعت، آثار زیان بار جانی و مالی را به همراه دارد و خطری برای محیط زیست بوده و منابع آبی زیرزمینی را آلوده می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان گفت: بیمه سلامت در این راستا اقدام به اجرای طرح جمع آوری داروهای مصرف گذشته و مازاد از سطح خانه ها به صورت پایلوت در استان کرده است.


علی علیزاده روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این طرح بزودی از سوی اداره کل بیمه سلامت هرمزگان و با حمایت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و مشارکت هلال احمر، معاونت بهداشتی و درمانی، فوریت های پزشکی و دیگر متولیان امر اجرا می شود.
وی بیان داشت: ابتدا داروهای تاریخ مصرف گذشته و یا مازاد توسط رابطان سلامت و داوطلبان جمعیت هلال احمر هرمزگان به صورت خانه به خانه جمع آوری می شود.
مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان اظهارداشت: داورهای جمع آوری شده در معاونت دارو و درمان استان از لحاظ کیفیت، تعیین تکلیف می‌شود و در صورت قابل استفاده نبودن با نظارت محیط زیست معدوم می شود.
علیزاده ادامه داد: برخی از داروهای گران قیمت مربوط به بیماران سرطانی و خاص نیز که تاریخ مصرف آن نگذشته باشد و برای بیمار نیز قابل استفاده نباشد، بازبینی شده و داروی جدید در اختیار آن ها قرار می گیرد.
مدیرکل بیمه سلامت یادآورشد: داروهای جمع آوری شده درصورت قابل استفاده بودن در اختیار سایر بیماران قرار می گیرد.
علیزاده ادامه داد: برای اجرای این طرح نیاز به حمایت و کمک رسانه جهت اطلاع رسانی  به مردم داریم.
در پایان این نشست از خبرنگاران حوزه بیمه سلامت هرمزگان قدردانی شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha