جمعه ۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 278081

آمریکایی ها سه برابر 50 سال قبل پنیر می خورند اما نه به این خاطر که از افراط در خوردن وعده ای مانند یک بشقاب پنیر با میوه و بیسکویت های کراکر درست شده از غلات کامل لذت می برند.

از پنیر خوردن لذت ببریم

سلامت نیوز:   آمریکایی ها سه برابر 50 سال قبل پنیر می خورند اما نه به این خاطر که از افراط در خوردن وعده ای مانند یک بشقاب پنیر با میوه و بیسکویت های کراکر درست شده از غلات کامل لذت می برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیناپرس، متخصصان به وجود حجم زیادی پنیر در پیتزا و دیگر غذاهای ایتالیایی، تکس مکس (غذایی آمریکایی با ادویه های مکزیکی که نخستین بار در تگزاس ابداع شد) و ماکارونی با پنیر که در همه جا رواج دارد اشاره می کنند.

این غذاها مقدار زیادی چربی اشباع و کالری دارد. اما بیشتر افراد لازم نیست از خوردن پنیر خودداری می کنند. این مساله بیشتر به انتخاب های درست شما مربوط می شود.

از آنجا که در مبارزه با چربی های اشباع، به چربی لبنیات که در پنیر و نیز شیر پرچرب و ماست یافت می شود کمتر توجه شده است، خوردن میزان کمی از آن اشکال ندارد. اما شما احتمالا نمی خواهید تنها با خوردن پنیر، نیاز خود به سه وعده لبنیات توصیه شده در روز را برطرف کنید بویژه اگر کنترل وزن برای شما مهم باشد. پنیر به خاطر چربی بالا در حجم بسیار کم، کالری زیادی دارد. هر وعده یک اونسی (28 گرمی) پنیر به اندازه دو جفت تاس است؛ بنابر این کنترل میزان مصرف بسیار مهم است.

بعضی از انواع پنیرها طبیعتا چربی و در نتیجه کالری کمتری نسبت به بقیه دارند. مثلا پنیر فتا، پنیر بز و موزارلا در هر اونس، 70 تا 75 کالری دارند در مقایسه با پنیر بری (Brie)، مانچگو و پنیر سوئیسی که به طور میانگین بین 100 تا 120 کالری دارند. اگر خوردن پنیر به شما کمک می کند کلسیم مورد نیاز خود را تامین کنید بدانید که پنیرهای سخت دو یا چند برابر پنیرهای نرم کلسیم دارند؛ یعنی در حدود 240 میلی گرم در یک اونس.

اگر برای شما سخت است که پنیر خوردن را محدود کنید، از آن به عنوان طعم دهنده استفاده کنید. مقدار کمی از پنیرهایی مثل فتا، پنیر آبی و پارمزان را روی غذا بپاشید. یک قاشق پارمزان رنده شده تنها 22 کالری دارد.

حرف آخر اینکه در مورد پنیرهای به اصطلاح کم چرب محتاط باشید. برچسب ها را به دقت بخوانید؛ پنیرهایی که در آنها روغن جایگزین چربی شیر شده را نخرید چون اینها یک نوع غذای فرآوری شده و ناسالم هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha