دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 27837

به گفته متخصصان پوست، استفاده از كرم های ضد آفتاب در همه فصول سال برای حفاظت از پوست، مورد نیاز است.

سلامت نیوز : هر ساله با گرم شدن هوا، استفاده از كرم های ضدآفتاب و در نهایت حفاظت از پوست از مواردی است كه به عنوان یكی از مباحث اصلی در حوزه بهداشت فردی مطرح می شود.
 
به گزارش ایرنا، به گفته متخصصان پوست، استفاده از كرم های ضد آفتاب در همه فصول سال برای حفاظت از پوست، مورد نیاز است.
كارشناسان می گویند، شهرهای بزرگی مانند تهران،‌ شمار افرادی كه از اهمیت و كاربرد كرم های ضد آفتاب بی اطلاع هستند كم نیستند و مردم باید بدانند كه نور آفتاب، دشمن اصلی پوست محسوب می شود و استفاده نكردن از آن، مهم ترین علت پیری پوست و پیدایش چین و چروك در افراد است.
استفاده از كرم های ضد آفتاب، یكی از معمول ترین روش های محافظت پوست در مقابل تابش اشعه زیان‌آور نور خوررشید است. استفاده از این كرم ها برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست و پیری زودرس و دیگر آثار مخرب آفتاب، ضروری است.
در حقیقت، استفاده از یك ضد آفتاب مناسب، میزان تاثیر اشعه ماورای بنفش بر روی پوست را كاهش می دهد و از ابتلا به سرطان و همچنین آفتاب سوختگی، قرمزی و تیره شدن پوست در افراد می كاهد.
تابش شدید نور آفتاب به پوست، سبب افزایش چین و چروك یا پیر شدن زودرس پوست
می شود، همچنین ایجاد لكه و تیرگی و در نهایت تورم پوست از دیگر عوارض قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید است.
افراد بدانند در صورتی كه به طور مرتب از ضد آفتاب استفاده می كنند، احتمال ایجاد لكه های پوستی به ویژه روی صورت، بسیار كمتر شده و ضد آفتاب ها به دلیل جلوگیری از تخریب الیاف پروتئینی پوست از پیر شدن و افتادگی آن، پیشگیری می كند.
برای مقابله با آثار مضر نور خورشید، هیچ چیز مهم تر از پرهیز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نیست و اگر امكان دوری از آفتاب وجود ندارد باید از كرم های ضد آفتاب استفاده كرد.
به گفته پزشكان، انتخاب یك كرم ضد آفتاب مناسب برای پوست خود را به یك پزشك متخصص در این رشته واگذار كنید چرا كه هر نوع ضد آفتابی برای هر پوستی مناسب نیست.
یك متخصص پوست و مو در این زمینه به خبرنگار اجتماعی ایرنا، گفت: كرم های ضد آفتاب برای اثر بخشی كامل باید 20 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل، بر روی پوست استفاده شود.
وی با تاكید بر اینكه تفاوتی میان كرم های ضد آفتاب ایرانی و خارجی در اثر بخشی وجود ندارد، افزود: به منظور صرفه جویی، بهتر است از كرم های ضد آفتاب تولید داخل و البته به میزان كافی استفاده شود.
مهدی باریك بین افزود: افراد و كودكانی كه پوست حساس دارند، باید از كرم های ضد آفتاب فیزیكال استفاده كنند.
وی، كرم های ضد آفتاب شیمیایی را دارای عیار حفاظتی بسیار بالا در برابر نور خورشید، دانست كه بزرگسالان نیز می توانند از آن استفاده كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha