چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

دختر جوانی که هفته گذشته مقابل دادگاه انقلاب تهران خودسوزی کرده بود پس از ۸ روز جدال با مرگ سرانجام جان باخت. سحر ۲۹ ساله صبح دوشنبه ۱۱ شهریور مقابل دادگاه انقلاب تهران در اقدامی هولناک با ریختن بنزین روی بدنش خودسوزی کرد. وی با کمک امدادگران اورژانس به بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری منتقل شد، اما پزشکان شدت سوختگی وی را ۹۰ درصد اعلام کردند و اقدامات درمانی آغاز شد.

پایان غم انگیز زندگی دختری که خودسوزی کرد

سلامت نیوز:دختر جوانی که هفته گذشته مقابل دادگاه انقلاب تهران خودسوزی کرده بود پس از ۸ روز جدال با مرگ سرانجام جان باخت. سحر ۲۹ ساله صبح دوشنبه ۱۱ شهریور مقابل دادگاه انقلاب تهران در اقدامی هولناک با ریختن بنزین روی بدنش خودسوزی کرد. وی با کمک امدادگران اورژانس به بیمارستان سوانح و سوختگی مطهری منتقل شد، اما پزشکان شدت سوختگی وی را ۹۰ درصد اعلام کردند و اقدامات درمانی آغاز شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ،در حالی که علت این اقدام دختر جوان مشخص نبود یکی از مقام‌های قضایی در توضیحی کوتاه به مرکز رسانه قوه قضائیه اظهار داشت: این دختر مدتی قبل به علت بدحجابی و توهین و درگیری با مأموران پلیس امنیت بازداشت اما با سپردن وثیقه آزاد شده بود.

روز حادثه نیز برای رسیدگی به وضعیت پرونده‌اش به دادگاه انقلاب رفته بود که متوجه شد قاضی پرونده به‌دلیل فوت یکی از بستگانش به مرخصی رفته است. اما وی مقابل دادگاه اقدام به خودسوزی کرد. این دختر جوان روز دوشنبه ۱۸شهریور بر اثر شدت سوختگی در بیمارستان مطهری جان باخت.


معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده نیز به درگذشت «سحر.خ» واکنش نشان داد. معصومه ابتکار در اطلاعیه‌ای، درباره اقدامات انجام شده برای رسیدگی به شرایط سحر.خ از سوی معاونت امور زنان و ریاست جمهوری توضیح داد.


او در این اطلاعیه با ابراز تأسف و تأثر شدید از درگذشت سحر.خ، با بیان اینکه این معاونت هفته گذشته پس از اطلاع از موضوع خودسوزی خانم سحر.خ و بررسی صحت و سقم موضوع در جلسه چهارشنبه دولت، به دستیار ویژه حقوق شهروندی خود، شهناز سجادی مأموریت داد تا در محل بیمارستان حاضر و موضوع را شخصاً بررسی کند، گفت:

سجادی روز پنجشنبه ۱۴ شهریور در بیمارستان با مادر و خواهر سحر دیدار و جزئیات ماجرا را همان روز به‌طور کتبی گزارش کرد. این گزارش روز شنبه به پیوست نامه‌ای رسمی به امضای معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده برای رئیس محترم قوه قضائیه ارسال شد. در جلسه دولت روز یکشنبه نیز موضوع مطرح و وزیر ورزش و جوانان در مورد اقدامات صورت گرفته برای حضور خانم‌ها در مسابقات ورزشی توضیحاتی ارائه کرد.


به‌گزارش عصر ایران، آذری جهرمی نیز در پاسخ به اعتراض یکی از فالور‌های اینستاگرام خود به‌دلیل سکوت در برابر این اتفاق  نوشت: کار من و امثال من موضع‌گیری و محکومیت نیست ما مسئولیم و پاسخگو، در دولت این اتفاق بسیار تلخ را پیگیری می‌کنیم. در همین زمینه، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور خبری مبنی بر تحویل ندادن پیکر خانم سحر.خ را تکذیب کرد.


عباس مسجدی آرانی با تکذیب خبر منتشره در فضای مجازی مبنی بر عدم تحویل پیکر خانم «سحر.خ» به میزان گفت: با توجه به سکونت خانواده وی در شهر قم، جسد ایشان جهت طی مراحل قانونی به پزشکی قانونی این استان منتقل شده است. وی افزود: اقدامات تحویل جسد پس از بررسی‌های لازم و طی مراحل قانونی توسط همکاران پزشکی قانونی قم انجام و جسد روز دوشنبه به خانواده ایشان تحویل داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha