چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: 279027

مشکلات شایع دوران سالمندی از جمله درد مفاصل، محو شدن بینایی، استخوان های ضعیف، اشکالات حافظه، از دست دادن توده عضلانی و ... بسیار رایج است و به همین دلیل کارشناسان بر حفظ تعادل اندام به عنوان یکی از راه های مقابله با اثرات ذهنی و جسمی پیری تاکید می کنند.

پیشگیری از عوارض ناشی از سالمندی، با 6 ورزش موثر

سلامت نیوز:مشکلات شایع دوران سالمندی از جمله درد مفاصل، محو شدن بینایی، استخوان های ضعیف، اشکالات حافظه، از دست دادن توده عضلانی و ... بسیار رایج است و به همین دلیل کارشناسان بر حفظ تعادل اندام به عنوان یکی از راه های مقابله با اثرات ذهنی و جسمی پیری تاکید می کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،در واقع محققان تایوانی دریافته اند که روزانه ۱۵ دقیقه ورزش، می تواند طول عمر را تا سه سال افزایش دهد. حتی مقادیر ناچیزی از فعالیت بدنی نقش موثری در افزایش طول عمر دارد و به همین دلیل است که برای پیشگیری از عوارض پیری 6 ورزش پیشنهاد شده است:
تمرینات وزنه: شما می‌توانید برای مقابله با این بیماری، به مدت ۳۰ دقیقه و برای سه بار در هفته تمرینات وزنه‌ برداری را انجام دهید. وزنه برداری علاوه بر تقویت عضلات شما سبب می ‌شود که فشار وارده بر روی استخوان‌ ها، آنها را متراکم تر و محکم تر کند.


شنا: افراد مبتلا به آرتروز می ‌توانند با شنا کردن و انجام تمرینات در آب گرم، شرایط خود را بهبود بخشند. شنا کردن، ریسک شکستگی و زمین خوردن را در این دسته از افراد کاهش می‌ دهد. همچنین شنا کردن مزیت دیگری دارد و آن، بهبود دردهای آرتروز و افزایش تحرک است.


راه رفتن: منظور از راه رفتن، انجام حرکات شدید مانند ماراتن و یا شرکت در مسابقات نیست. یک پیاده روی ساده حتی به مدت ۱۵ دقیقه و سه بار در هفته می تواند خطر ابتلا به زوال عقل در بزرگسالان را کاهش دهد.


تای چی: بر اساس اطلاعات به دست آمده از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا، زمین خوردن از رایج ‌ترین عواملی است که منجر به مرگ افراد بالای ۶۵ سال بدون بیماری مزمن می‌ شود. برای کنترل تعادل یکی از بهترین راه ها انجام تمرینات تای‌ چی است. تای‌ چی از یک سری از حرکات کششی نرم تشکیل شده است و این حرکات به صورت نرم به یکدیگر ربط دارند و تغییر می ‌یابند. کل ایده تای‌ چی، تمرکز بر روی حرکات و تنفس است. محققان در دانشگاه کارولینای شمالی دریافته ‌اند افراد مسنی که در تمرینات تای ‌چی، دو بار در هفته و برای هشت هفته شرکت می‌ کنند، از تعادل و حال عمومی بهتری نسبت به سایر افراد برخوردار بوده ‌اند.


یوگا: یوگا از حرکات نرم کششی، تنفس و مدیتیشن تشکیل شده است. یوگا می ‌تواند قدرت بدنی شما را افزایش دهد. همچنین تحقیقات نشان می ‌دهد که یوگا، می ‌تواند چربی بدن، فشار خون و اختلالات خواب را در شما کاهش دهد یوگا تعادل شما را بهبود می ‌بخشد و منجر به کاهش یبوست که یکی از مشکلات رایج افراد مسن است، می‌ شود.


دویدن: اندکی دویدن پس بیماری ها می ‌تواند ریسک ابتلا به سندرم از دست دادن حافظه را کاهش دهد.

منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha