مطالعه نشان می دهد چندین بار ورزش در هفته روند تخریب مغز را در افراد در معرض ریسک بالا بیماری آلزایمر به تعویق می اندازد.

ورزش کرن روند تخریب مغز ناشی از بیماری آلزایمر را کُند می کند

سلامت نیوز:  مطالعه نشان می دهد چندین بار ورزش در هفته روند تخریب مغز را در افراد در معرض ریسک بالا بیماری آلزایمر به تعویق می اندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه تکزاس دریافتند افرادی دارای انباشت آمیلوئید بتا در مغزشان که نشانه بیماری آلزایمر است، اگر یکسال به طورمنظم ورزش کنند روند تخریب منطقه مغزی مرتبط با حافظه شان به مراتب کُندتر خواهد شد.

مطالعه نشان می دهد احتمالا ورزش های هوازی می توانند تاثیرات بیماری را در مراحل اولیه کُند نمایند، اگرچه نمی تواند از انتشار نهایی پلاک های سمی آمیلوئید پیشگیری کند.

در طول آزمایش بالینی حدود 70 شرکت کننده 55 سال به بالا، محققان عملکرد شناختی و حجم مغز دو گروه از سالمندان بی تحرک و دارای مشکلات حافظه را مقایسه کردند. یک گروه 4 تا 5 بار در هفته حداقل نیم ساعت ورزش هوازی انجام می دادند و گروه دیگر تنها ورزش های انعطافی انجام می دادند.

هر دو گروه در طول آزمایش در نواحی نظیر حافظه و حل مشکل، توانایی های شناختی مشابهی را حفظ کردند.

اما اسکن مغزی نشان داد در افراد گروه ورزش هوازی، تشکیل آمیلوئید در منطقه هیپوکامپ که مرتبط با حافظه است و به سرعت بر اثر زوال عقل تخریب می شود، به مراتب کمتر بود.

محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه تاکید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha