سلامت نیوز : دبیرعلمی بیست و هفتمین كنگره رادیولوژی ایران عنوان كرد: رادیولوژی در برخی زمینه‌ها كمك بسزایی در تشخیص عارضه‌ها به حساب می‌آید كه بسته به نوع و درجه بیماری دقت آن متفاوت است.

به گزارش ایسنا، دكتر محمد هادی باقری در حاشیه برگزاری كنگره اظهار كرد: ارائه معیارهای دقیق‌تر برای تشخیص ناهنجاری‌های مادرزادی، اطلاع از سلامت جنین توسط پزشك و خانواده، ارائه گزارش از رشد مناسب جنین و سعی در علت یابی نقایص رشدی جنین از جمله مواردی هستند كه در كارگاه آموزشی ویژه‌ای در خلال كنگره به بحث گذاشته می‌شوند.

وی اضافه كرد: گنجاندن برنامه‌های آموزشی برای تقویت توانایی رادیولوژیستهای شركت كننده در زمینه‌های خاصی چون تصویربرداری از سرو گردن نیز مورد توجه برنامه ریزان كنگره قرار گرفته است.

دكتر باقری در توضیح انواع ناهنجاری‌های مادرزادی در دوران بارداری كه به وسیله رادیولوژی قابل تشخیص هستند، بیان كرد: تشخیص مسائل و مشكلات كروموزومی، مشكلات مغزی، قلبی و عروقی، كلیوی، دستگاه گوارش و اندامهای دیگر در دوران جنینی انجام می‌شود.

دبیرعلمی این كنگره از ارائه 30 پوستر الكترونیك و 73 سخنرانی توسط 30 سخنران از خارج كشور و 100 سخنران از اساتید برجسته علم رادیولوژی در داخل كشور خبر داد و گفت : 8 كارگاه آموزشی، 20 جلسه بازآموزی، 8 كارگاه و 10 پانل در این كنگره سه روزه برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha