چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۰
کد خبر: 27984
سلامت نیوز : معاون غذا داروی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكی اعلام كرد، به زودی داروهای شیمی درمانی، گوارشی و اسپری تنفسی تولید داخل، وارد بازار دارویی كشور می‌شود.
 
احمد شیبانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و دارویی (ایران هلث) در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این داروها پیش از این از كشورهای دیگر برای درمان بیماران وارد می‌شد كه خوشبختانه اكنون با تلاش چند ساله محققان پزشكی كشور، این داروها در كشور تهیه و تولید می شود.
وی با بیان این كه برای مثال با تولید اسپری تنفسی در داخل، 20 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای كشور به همراه داشته است، گفت: وزارت بهداشت تلاش می كند كشور به طور كامل به خودكفایی دارویی برسد.
شیبانی از ساخت دستگاه گلافلایند (دستگاهی برای تهیه مواد اولیه دارو و مواد شیمیایی) در كشور خبرداد و گفت: استفاده و به كارگیری این دستگاه برای تهیه مواد اولیه دارو و مواد شیمیایی و غذایی در كشور، بسیار مفید و موثر است و این دستگاه تهیه مواد اولیه آن را آغاز كرده است.
شیبانی با اشاره به این كه 97 درصد داروی مورد نیاز كشور در داخل تولید می‌شود، اظهار امیدواری كرد كه داروهای بیماران صعب العلاج داخلی نیز به تولید انبوه برسد تا كشور در این زمینه به خودكفایی صد درصد برسد.
نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی و دارویی (ایران هلث) كه از 24 اردیبهشت سال جاری در نمایشگاه بین المللی آغاز به كار كرده است فردا به كار خود پایان می‌ دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha