سلامت نیوز : مدیر كل محیط زیست استان تهران با تأكید بر این‌كه زباله‌سوز شرق تهران نیاز به مجوز محیط زیست دارد، گفت: ایجاد زباله‌سوز در شرق تهران با اولویت پسماندهای بیمارستانی در جلسه بعدی كارگروه مدیریت پسماند استان بررسی می‌شود.

رسول علی اشرفی‌پور در گفت‌‌‌وگو با فارس،‌ درباره احداث كارخانه بازیافت و تولید انرژی از زباله در منطقه جاجرود، گفت: اصل كار مورد تأیید محیط زیست است ولی هر برنامه‌ای كه در زمینه پسماند قرار است اجرایی شود باید از كانال مدیریت پسماند استان تهران صورت گیرد.

وی گفت: اگر قرار است فن آوری جدیدی وارد كنیم كه در ارتباط با مدیریت زباله باشد این فن آوری ابتدا باید در كارگروه مدیریت پسماند استان تأیید شود.

مدیر كل اداره محیط زیست استان تهران تصریح كرد: این گونه نیست كه شهرداری به تنهایی تشخیص دهد از چه فن آوری باید استفاده كند؛ بنابراین در كارگروه مدیریت پسماند استان این نوع اقدامات باید بررسی شود.

وی در ادامه گفت: كارگروه مدیریت پسماند برای همین امر تعیین شده تا سیاست‌گذاری مدیریت زباله استان مشخص شود و اگر شهرداری خواست از فن‌آوری جدیدی استفاده كند در كارگروه مدیریت پسماند به بحث گذاشته شود.

اشرفی‌پور با تأكید بر این‌كه باید از موازی‌كاری پیش‌گیری كنیم، اظهار داشت: كارگروه مدیریت پسماند استان تهران در سال 89 سیاست‌گذاری كرد و اجرای آنها در سال 90 دنبال می‌‌شود.

وی اعلام كرد: یكی از مصوبات سال 90 احداث كارخانه زباله‌سوز در شرق تهران در اراضی طاهرآباد واقع در منطقه جاجرود است كه قرار است توسط بخش خصوصی زباله‌سوز مركزی ایجاد شود.

اشرفی‌پور افزود: این كارخانه زباله‌سوز با اولویت سوزاندان پسماندهای پزشكی قرار است اجرایی شود ضمن این‌كه تولید انرژی برق از دیگر اهداف ایجاد این كارخانه زباله‌سوز است.

مدیر كل اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به این كه قرار است زباله‌سوز شرق تهران با كمك بخش خصوصی در سال 90 اجرایی شود، تصریح كرد: بخش خصوصی و سرمایه‌گذار باید طرح خود را در جلسه بعدی كارگروه مدیریت پسماند استان تهران در خرداد ارائه كند.

وی گفت: ابتدا باید طرح در كارگروه مدیریت استان ارائه و پس از آن مدیریت ارشد استان یعنی استاندار طرح را قبول كند از سوی دیگر توانمندی سرمایه‌گذار نیز باید مشخص و سپس كار اجرایی شود.

اشرفی‌پور یادآور شد: سال گذشته در كارگروه مدیریت پسماند تصویب كردیم كه 2 كارخانه زباله‌سوز مركزی برای تهران ایجاد شود؛ یكی را بر عهده سازمان بازیافت شهرداری تهران گذاشتیم كه جزء وظایفشان است در كهریزك آن را نصب كند.

وی در ادامه با بیان این‌كه سهم شهرداری تهران نصب زباله‌سوز مركزی در كهریزك است، افزود: تا آنجایی كه مطلع هستیم سازمان این مسئله را پیگیری می‌كند.

اشرفی‌پور خاطرنشان كرد: زباله سوز بعدی كه قرار است در شرق تهران ایجاد شود در كارگروه مدیریت پسماند استان تهران مطرح شده است.

وی گفت: زباله‌سوز شرق تهران با اولویت اول پسماند مطب‌ها، بیمارستان‌ها و كلینیك‌ها و پس از آن زباله‌های عادی مناطق دماوند، لواسانات و جاجرود قرار است زباله‌ها را سوزانده و تولید انرژی كند.

اشرفی‌‌پور تأكید كرد: بدون شك احداث زباله‌سوز شرق تهران مجوز سازمان محیط زیست را می‌خواهد؛ بنابراین هر ارگان دولتی یا هر فرد حقیقی و حقوقی فنی‌آوری در زمینه مدیریت زباله مطرح كند استقبال می‌كنیم اما باید از طریق كارگروه مدیریت پسماند استان طرح بررسی و پس از آن مجوزهای لازم اخذ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha