داشتن عادات سالم در زندگی جهت برخورداری از سلامت جسمی و فکری برای کودکان از اولویت‌های والدین، به خصوص در دوران مدرسه است.

کمپینی برای حال بهتر و زندگی شادتر  25 هزار دانش‌آموز

سلامت نیوز: داشتن عادات سالم در زندگی جهت برخورداری از سلامت جسمی و فکری برای کودکان از اولویت‌های والدین، به خصوص در دوران مدرسه است.

به گزارش سلامت نیوز، تغذیه متعادل و حاوی کلیه گروه‌های مواد غذایی، خواب کافی، تحرک و برخورداری از آب و هوای سالم از عوامل موثر در تندرستی و شادابی کودکان می‌باشند. اما فرزندان ما،تا چه حد به این عادات و رفتارها توجه می‌کنند؟


کمپین «شادی‌های روزانه با تغذیه هوشمندانه» به منظور جلب توجه بیشتر دانش‌آموزان به یک سبک زندگی سالم بر اساس عادت‌های درست به‌ویژه استفاده از همه گروه‌های موادغذایی،نوشیدن کافی آب،استراحت وخواب مناسب،تحرک و ورزش و درنهایت توجه به محیطزیست برگزار شده است. در این کمپین که با مشارکت حدود 25 هزار دانش‌آموز در 50 مدرسه تهران و قزوین اجرا شد، از روش‌های کاربردی و متناسب با ذائقه و نیاز دانش‌آموزان استفاده شد. آموزش‌هایی که در آن‌ با کمک ابزارهایی چون شعر، بازی و ورزش سعی شد در فضایی جذاب و شاد دانش آموزان را با مفاهیمی ساده ولی ضروری و مفید آشنا کند.

در این کمپین به زبان ساده اهمیت استفاده از گروه های مختلف مواد غذایی در تغذیه روزانه به دانش آموزان آموزش داده شد. دسته‌های مختلف مواد غذایی از جمله پروتئین، لبنیات، میوه و سبزیجات، غلات و حبوبات؛ و تاثیر هر یک از این گروه‌ها بر بدن انسان، به کمک روش‌های سرگرم‌کننده، کاربردی و بازی به آنها توضیح داده شدند. همچنین، آموزش هایی در ارتباط با بازیافت بسته بندی های تتراپک ارائه شد. در نهایت به دانش آموزان آموزش داده شد که بایست در طول شبانه روز به اندازه کافی فعالیت و همچنین خواب مناسب داشته باشند؛ آب کافی بنوشند و از همه گروه های مواد غذایی مصرف کنند تا حال بهتر و زندگی شادتری داشته باشند.
قابل‌ذکر است که کمپین «شادی‌های روزانه با تغذیه هوشمندانه» توسط شرکت فرآورده‌های لبنی بل روزانه و شرکت تتراپک و حمایت آموزش و پرورش شهر تهران و آموزش و پرورش شهر قزوین برگزار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha