پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷
کد خبر: 283178

ز در برخی موارد این حرف درست است، با این حال مشکل این‌جاست چه‌زمانی باید فرصت داد. برای اکثر ما موارد زیر جزو رایج‌ترین اشتباهاتی است که والدین هنگام فرصت دادن مرتکب می‌شوند.

5 اشتباهی که والدین در برخورد با کودک مرتکب میشوند

سلامت نیوز:در برخورد با بچه‌هایی که رفتارهایی بسیار چالش‌برانگیز دارند، اغلب والدین معتقدند که فرصت دادن دیگر جواب نمی‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز در برخی موارد این حرف درست است، با این حال مشکل این‌جاست چه‌زمانی باید فرصت داد. برای اکثر ما موارد زیر جزو رایج‌ترین اشتباهاتی است که والدین هنگام فرصت دادن مرتکب می‌شوند.

۱- فراموش می‌کنیم که باید توجه مثبت زیادی به بچه داشته باشیم
نخستین و مهم‌ترین نکته؛ اگر قرار است فرصت بدهید، بسیار مهم است که زمانی که فرزندتان در کاری همکاری می‌کند یا قرار است خوش بگذراند، به او توجه زیادی داشته باشند. توجه مثبت می‌تواند شامل درک کردن و نظر دادن درباره‌ی اموری باشد که بچه انجام می‌دهد.


۲- برای بعد برنامه نچینید
چه رفتارهایی مستلزم زمان دادن است؟ چه جایی باید فرصت داد؟ برای چه مدت؟ این سؤالات را پیش از فرصت دادن با خودتان مرور کنید. هر تصمیمی که والدین گرفته‌اند در هر حال باید منسجم باشد.


۳- از دست دادن خونسردی و عصبی شدن حین فرصت دادن
والدین باید مراقب باشند که در طول فرصت دادن، سخنرانی نکنند، داد و هوار راه نیندازند و یا با کتک بچه را وادار به استفاده از فرصت نکنند. تمام این‌ها نوعی توجه است که باعث تقویت رفتار منفی می‌شود و نتایج منفی هم به دنبال دارد.


۴- سعی کنید اگر بچه خیلی زود از فرصت شانه خالی کرد، نقشه‌ی جایگزین داشته باشید
بهتر است در این‌جور مواقع حقه‌ی دیگری به کار ببرید، مثلاً کم شدن ساعات استفاده از وسایل برقی. در این روش، اگر بچه از فرصت داده شده استفاده نکند، از آن امتیاز بهره‌مند نخواهد شد.


۵- از کوره در نروید
نسبت به فرزندتان مثبت فکر کنید. یکی از چیزهای زیبای فرصت دادن این است که اتفاق می‌افتد و تمام می‌شود. سعی کنید در این‌جور مواقع چیز لذت‌بخشی به فرزندتان بگویید. اگر می‌خواهید درباره آن‌چه رخ داده با او صحبت کنید، بهترین زمان، زمانی است که بچه حالت تدافعی نداشته باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha