چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 283686

بررسی‌ها نشان می‌دهد آسیب مغزی می‌تواند علت زوال عقل در برخی افراد میانسال باشد. محققان آمریكایی در بررسی‌های خود دریافتند با استفاده ازام آر آی می‌توان بین از دست رفتن قدرت حافظه ناشی از بیماری آلزایمر یا ضربه مغزی تمایز قائل شد.

آسیب مغزی، اختلال حافظه می‌آورد

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد آسیب مغزی می‌تواند علت زوال عقل در برخی افراد میانسال باشد.  محققان آمریكایی در بررسی‌های خود دریافتند با استفاده ازام آر آی می‌توان بین از دست رفتن قدرت حافظه ناشی از بیماری آلزایمر یا ضربه مغزی تمایز قائل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ،محققان  می‌گویند: یافته‌های به‌دست آمده حائز اهمیت است، زیرا می‌تواند به پیشگیری از تشخیص اشتباه بیماری آلزایمر ـ‌كه پیامدهای مخربی برای بیمار و خانواده به همراه دارد، كمك كند.

نتایج یك تحقیق نشان می‌دهد در ۲۱ درصد از میانسالانی كه دچار زوال عقل هستند بیماری آلزایمر به اشتباه تشخیص داده می‌شود. تشخیص اشتباه بیماری نه تنها موجب می‌شود بیمار درمان مناسب را دریافت نكند، بلكه مانع از آن می‌شود كه بیماران در آزمایشات بالینی كه در نهایت به بهبود وضعیت جسمی منجر می‌شود شركت داشته باشند. یافته‌های به‌دست آمده حاكی از آن است كه تمام موارد از دست دادن حافظه از بیماری آلزایمر ناشی نمی‌شود و می‌توان این عارضه را به آسیب و ضربه مغزی نیز نسبت داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha