چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 284462

خواص رزماری برای زیبایی و سلامت مو از هزاران سال پیش مورد توجه بوده است. به همین دلیل هم اغلب برندهای معتبر آرایشی مو از عصاره و روغن گیاه رزماری در تهیه محصولات زیبایی پوست و مو استفاده می‌کنند.در این مطلب با چند روش استفاده از رزماری برای تقویت مو آشنا می شوید.

زیبایی و سلامت مو با رزماری

 تقویت و جلوگیری از ریزش مو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،پنج قطره روغن رزماری را کف دست بریزید و موها را با آن ماساژ دهید. بهتر است این کار را بعد از حمام و روی موهای تمیز انجام دهید. می‌توانید روغن رزماری را با روغن نارگیل خالص یا روغن جوجوبا مخلوط کنید.

آبکشی موها بعد از استفاده از این روغن‌ها اختیاری است اما اگر قصد آبکشی دارید حتما دست کم ۱۰ دقیقه اجازه دهید روغن رزماری برای رشد مو و تاثیر بر توقف ریزش موها روی موهای‌تان بماند. 

 نرم کننده موی سر

یک فنجان آب را بجوشانید و سپس 15 قطره روغن رز ماری به آن اضافه یا می توانید از برگ های خشک رزماری استفاده کنید. 15 عدد از برگ ها را در یک فنجان آب جوش به مدت 10 دقیقه قرار دهید. این مخلوط را در یک بطری اسپری بریزید.موهای خود را بشویید و محلول را در حالی که موهای شما هنوز مرطوب است، به موهای تان اسپری کنید. 

بیشتر بدانید: چند روش استفاده از رزماری برای تقویت مو

براق شدن مو

رزماری تازه را له و با سرکه سیب ترکیب کنید. آن را در ظرفی شیشه‌ای برای دو تا چهار هفته نگه دارید. پس از شامپو زدن، یک چهارم لیوان سرکه رزماری را با نصف لیوان آب مخلوط و برای شستن موها استفاده کنید. پس از آن دیگر موها را نشویید. این کار موها را براق و نرم می‌کند. 

 درخشندگی مو

برگ تازه رزماری را به خوبی له کنید تا عصاره آن در آید. سپس در یک بطری شیشه‌ای بریزید و آن را با روغن نارگیل ترکیب کنید. بطری را در جایی خشک و تاریک به مدت دو تا چهار هفته نگه دارید. حالا روغن رزماری آماده است.از این روغن برای درمان شوره، افزایش درخشندگی مو و ماساژ پوست سر استفاده کنید.   

متوقف کردن شوره

برگ‌های گیاه را در ظرفی بریزید و با مقداری آب آن را بجوشانید. پس از 5 دقیقه دمنوش رزماری آماده است. این نوشیدنی خواص ضد باکتری قوی دارد که رشد قارچ‌ها و ایجاد شوره را متوقف می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha